Full version: Vatten förbrukning
Carl

En normal svensk gör av med 180L vatten per dag. Viket motsvarar 66Kubik per år. Själva gör vi av med 75L per utan att spara på något sätt. Hur mycket gär ni av med?
andersen
Hur skall man veta hur mycket vatten man gör av med?det måste ju vara omöjligt att svara på, om man räknar in maten som man köper. TEX om jag köper ett kilo kött hur mycket vatten har det då gott åt för att få fram ett kg kött. eller frukt och grönt.
Peztis
Fast menade inte Carl det vatten man använder från kranen och toaletten? Så tolkade jag frågan...

Tror inte att vi en normal dag gör av med 180 l per person i vårt hushåll. Nu har vi ju egen brunn så det är ju svårt att avgöra.

Men sedan har vi sommaren som kommer och då blir det ju lite mer... Har en pool på 12 kubik som ska fyllas. Förra året bytte vi vatten en eller om det var två gånger så då "rinner det ju iväg" så att säga. biggrin.gif
gnon49
Har faktiskt ingen aning. Men en torr sommar så tiger ju förbrukningen avsevärt. Bruna gräsmattor o törstiga slokande plantor är en styggelse i mina ögon.
Inga från Närke
Vi förbrukar ca 70-80 kub./år på 2 personer och en trädgård som vi vattnar rätt så flitigt på sommaren.
Anki på Öland
Har för mig min beräknade förbrukning är 34 kubik/år.
Uggi
Ca 65 kub/meter om året, men vi är borta 2-3 månader på sommaren.
Vi är två personer.
malcolm
Enligt min senaste vattenräkning så beräkna vårt hushåll förbruka 100 kbm/år och vi är två vuxna.
bejbi
Vi är 5 i familjen (barnen är 7, 4 och 2 år) och vi förbrukar ca. 160 m3 vatten/år. Tilläggas bör att vi har pool.
netha
Fam 2 vuxna 3 barn, ett i skola två i förskola = 159 kubik/år

Fam två vuxna med barn och barnbarn på beök flera veckor/år = 150 kubik/år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon