Full version: Forumbugg
AndersKbg
Startar en forumbuggtråd eftersom jag ser att det finns en del problem med forumet.
Vissa har problem med pm, andra med chatten eller något annat.
Fyll gärna på med frågor och svar så får vi hoppas att admin tar sig tid att svara. whistling.gif

Mitt dilemma:
Jag blir nästan alltid utloggad från när jag lämnar forumet, trots att jag klickar i "håll mig inloggad" eller vad det nu står.
Är det fler som har samma problem?

Jag använder IE8 om det nu har någon betydelse.
Huggorm
CITAT (AndersKbg @ 31-03-2011, 16:58) *
Startar en forumbuggtråd eftersom jag ser att det finns en del problem med forumet.
Vissa har problem med pm, andra med chatten eller något annat.
Fyll gärna på med frågor och svar så får vi hoppas att admin tar sig tid att svara. whistling.gif

Mitt dilemma:
Jag blir nästan alltid utloggad från när jag lämnar forumet, trots att jag klickar i "håll mig inloggad" eller vad det nu står.
Är det fler som har samma problem?

Jag använder IE8 om det nu har någon betydelse.

Att du blir utloggad beror troligtvis på att du har gjort ett bokmärke av den gamla adressen. Den adressen fungerar fortfarande men gör att du inte loggas in automatiskt. Det var uppe i en annan tråd för några veckor sedan, och vi var många som hade gjort det misstaget. Det här är den korrekta adressen:

http://forum.odla.nu/
AndersKbg
CITAT (Huggorm @ 31-03-2011, 17:04) *
Att du blir utloggad beror troligtvis på att du har gjort ett bokmärke av den gamla adressen. Den adressen fungerar fortfarande men gör att du inte loggas in automatiskt. Det var uppe i en annan tråd för några veckor sedan, och vi var många som hade gjort det misstaget. Det här är den korrekta adressen:

Tackarrr! Ska se om det hjälper.
Jag som hatar nya trådar om samma ämne får krypa till korset nu. Apropå det; sökfunktionen suger. tongue.gif
Inga från Närke
Jag har fortfarande problem med en gardin som far fram över skärmen från vänster till höger. Har även problem om jag vill köra på 125 % då går det mycket trögt. Får även dubbelrader ibland. Kör även jag IE har tyvärr glömt om det är 7 tror det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har den nya adressen men måste ändå logga in varje gång jag gur ur här
Huggorm
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-03-2011, 17:31) *
Jag har den nya adressen men måste ändå logga in varje gång jag gur ur här

Loggar du även ut från internet då? Måste du logga in på odla igen även om du går till en annan hemsida och sedan går tillbaka igen?
Meriona
jag har inga problem alls. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Huggorm jag loggar aldrig ur. Men stänger jag Odla, måste jag logga in på nytt.

Om jag bara förminskar sidan och går vidare, så är jag inloggad.

Förut behövde jag logga in en gång i veckan, redan det tyckte jag var nervig men nu är det för jobbigt

Elisabeth
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-03-2011, 19:51) *
Huggorm jag loggar aldrig ur. Men stänger jag Odla, måste jag logga in på nytt.

Om jag bara förminskar sidan och går vidare, så är jag inloggad.

Förut behövde jag logga in en gång i veckan, redan det tyckte jag var nervig men nu är det för jobbigt

Elisabeth

Du har kanske en gammal cookie kvar som stör.
VitaFingrar
Har inga direkta problem, men kan hålla med om att sökfunktionen är helt värdelös.
Anki på Öland
Jag har gett upp - har provat allt - måste logga in varenda gång jag stängt ner Odla och ofta när jag inte stängt ner det utan bara varit inaktiv. Måste använda IE för på Google Crome kommer jag över huvud taget inte in på, står bara att jag använder fel användarnamn eller lösenord.
Huggorm
Vad är det för fel på sökfunktionen? För mig fungerar den bra. Lite långsam, men några sekunder hit eller dit kan jag avvara
VitaFingrar
CITAT (Huggorm @ 31-03-2011, 21:11) *
Vad är det för fel på sökfunktionen? För mig fungerar den bra. Lite långsam, men några sekunder hit eller dit kan jag avvara

Det verkar ju inte finnas någon struktur över sökresultaten, och ja, den är låångsam.
AndersKbg
CITAT (Anki på Öland @ 31-03-2011, 21:11) *
Jag har gett upp - har provat allt - måste logga in varenda gång jag stängt ner Odla och ofta när jag inte stängt ner det utan bara varit inaktiv. Måste använda IE för på Google Crome kommer jag över huvud taget inte in på, står bara att jag använder fel användarnamn eller lösenord.

Det kan vara som Huggorm sa, att man använder den gamla adressen om du har den i favoriter..
Testa denna, det funkade för mig;

gnon49
För mig fungerar Odla numera perfekt. Kör för tillfället Firefox, tidigare Opera. Aldrig några problem. IE använder jag inte men det skall väl inte vara någon större skillnad, förutom att IE är segare, när det gäller att surfa. Logga in får jag göra ibland men sällan är det.
Anki på Öland
CITAT (AndersKbg @ 31-03-2011, 21:18) *
Det kan vara som Huggorm sa, att man använder den gamla adressen om du har den i favoriter..
Testa denna, det funkade för mig;

Har den adressen, har haft sen dag ett.
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 31-03-2011, 21:11) *

Det låter som om din dator inte är helt frisk. Jag antar att du provat att radera cookies? Och att inte internetuppkopplingen startas om mellan gångerna då du behöver logga in igen?
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 31-03-2011, 22:32) *
Det låter som om din dator inte är helt frisk. Jag antar att du provat att radera cookies? Och att inte internetuppkopplingen startas om mellan gångerna då du behöver logga in igen?

Jadå, cockies borttagna och allt annat kollat också - på natten kopplar jag ner men det funkade innan sista ändringen av forumet och jag var inloggad nästa gång jag kopplade upp mig igen. Eller rättare sagt, det funkade på Google Crome som jag använde men där kommer jag inte in alls nu.
malcolm
Min dator glömde bort inloggningsuppgifterna till Odla efter nyordningen. Förut kunde jag klicka i rutorna för användarnamn och lösenord men det fungerar inte längre. Jag loggar in på www.forum.odla.nu
Anki på Öland
Jippie!! Helt plötsligt när jag provade på Google Chrome så fanns mitt lösenord automatiskt där och jag kom in smile.gif (provade senast i förrgår) hoppas jag slipper logga in hela tiden nu då!! Älskar när saker lagar sig själv tongue.gif
Wilmer
CITAT (malcolm @ 31-03-2011, 22:51) *
Min dator glömde bort inloggningsuppgifterna till Odla efter nyordningen. Förut kunde jag klicka i rutorna för användarnamn och lösenord men det fungerar inte längre. Jag loggar in på www.forum.odla.nu

Gaaah! Fick logga in för att svara - så klart. Nu till "svaret". Så har jag det också, förut kom det iallafall automatiskt nu måste jag dessutom skriva i ALLT varje gång. OCH har rensat cookies, nya adressen, gjort allt som alla sagt. Men som sagt, jag blev utloggad på gamla också så fort jag stängde ner sidan, eller i allafall nästan jämt (!) vilket är ännu mer irriterande, varför..
Anki på Öland
CITAT (Wilmer @ 01-04-2011, 11:29) *
.................nu måste jag dessutom skriva i ALLT varje gång. ................

Det har jag fått göra varje gång när jag testat på GC sen ändringen av forumet och så i morse stod plötsligt både användarnamn och lösenord ifyllt och det var bara att logga in smile.gif
Alba
Jag kan inte lägga in länkar i chatten efter det att vi fick nytt forum. Jag kan klicka upp andras länkar.
Det är väldigit irriterande då man tex pratar om en växt och ska visa den.

Jag kör IE 8 men har även testa med Chrome och Firefox.
Kryddan03
CITAT (Anki på Öland @ 01-04-2011, 09:09) *
Jippie!! Helt plötsligt när jag provade på Google Chrome så fanns mitt lösenord automatiskt där och jag kom in smile.gif (provade senast i förrgår) hoppas jag slipper logga in hela tiden nu då!! Älskar när saker lagar sig själv tongue.gif

Antagligen har det legat en liten kaka någonstans i alla fall. En del kakor har "bäst-före-datum" (Ja, faktskt! wink.gif) och om man har en inställning att de skall ligga kvar tills de förfaller gör de det (om man nu inte lyckas att hitta alla och tar bort dem manuellt - se nedan). Så, troligen har den kaka som ställt till problem för dig nu förfallit och tagits bort automatiskt.

Ibland när jag kör virusprogrammet hittar den kakor som det uppfattar som ett mindre hot men som egentligen är kakor som t ex innehåller inloggningsuppgifter. Detta trots att jag nyligen har rensat bort kakor i webbläsaren. Tar jag m h a virusprogrammet bort dessa kakor kan jag få jag logga in på en del ställen igen och be om att uppgifterna koms ihåg.
Alba
CITAT (Alba @ 01-04-2011, 12:32) *
Jag kan inte lägga in länkar i chatten efter det att vi fick nytt forum. Jag kan klicka upp andras länkar.

Jag har fått svar från admin. att de inte vet vad det beror på.
Det är väl bara att acceptera då att det är så här. mad.gif
ingrid fuxwall
Tråkigt att så många har problem - själv har jag inte märkt av något
andersen
Periodvist är forumet seg, men det är ju inget nytt det har det ju varit sedan nya forumet år 2002, innan då forumet var "trådat" så var det blixtsnabbt, men det är ju nästan tio år sedan.
Huggorm
CITAT (andersen @ 02-04-2011, 21:47) *
Periodvist är forumet seg, men det är ju inget nytt det har det ju varit sedan nya forumet år 2002, innan då forumet var "trådat" så var det blixtsnabbt, men det är ju nästan tio år sedan.

Har du provat att ändra till trådat läge när det är segt? Jag skulle gärna göra det själv, men för mig är adet aldrig segt
andersen
CITAT (Huggorm @ 02-04-2011, 21:49) *
Har du provat att ändra till trådat läge när det är segt? Jag skulle gärna göra det själv, men för mig är adet aldrig segt

Kommer inte ihåg, men skall testa nästa gång, tror inte att det är felet, det finns hur många trådar som helst här om att forumet är segt.
Alba
CITAT (Alba @ 01-04-2011, 12:32) *

Jag har kolalt en annan chatt och har samma problem där.
När jag googlar hittar jag många med samma problem. Det är tydligen något med senaste vers. av Java.

Det råkade alltså bara sammafalla med Odlas nya sida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon