Svär morsdröm
Bestämt oss för att köpa växthus. Kollade nätet. Vilket utbud! Velade länge och väl men kom till slut fram till några modeller på ca 15 m2. Märkte efter ett tag att flera försäljare hade kampanjer och rabatterade priser beroende när på året man handlade. Vet nån på forumet när priserna på växthus är som billigast? Någon som köpt växthus i våra grannländer? Tacksam för svar.
Anja Danmark
Willab har kampagne til og med på søndag og som regel i august/september igen...

Det kan ikke betale sig at købe i Danmark i forhold til Sverige - det er for dyrt! Jeg har selv købt i Sverige for 2½ år siden.

Svär morsdröm
Tack för snabbt svar.
Finns det någon på forumet som kan tipsa om växthusutställare i göteborgstrakten?
mino
Tittar man tex på Willabs nya cederträhus så verkar de betydligt billigare i Danmark. Men frågan är ju hur man ska räkna, kan man bara åka över sundet med en lastbil är det ju en sak, en annan om man beställer en transport som säkert går på ett antal tusenlappar.
Ancis01
CITAT (Svär morsdröm @ 31-03-2011, 23:10) *
Bestämt oss för att köpa växthus. Kollade nätet. Vilket utbud! Velade länge och väl men kom till slut fram till några modeller på ca 15 m2. Märkte efter ett tag att flera försäljare hade kampanjer och rabatterade priser beroende när på året man handlade. Vet nån på forumet när priserna på växthus är som billigast? Någon som köpt växthus i våra grannländer? Tacksam för svar.

Jag köpte mitt växthus genom Skanska byggvaruhuset tycker dom är bra och billiga.... rose.gif
Peztis
Mitt växthus på 14,1 kvm m glas och aluminium vägde närmare ett ton, bara glasen vägde 700 kg enl fraktsedeln. Dessutom är det oerhört skrymmande så frakten lär knappast vara låg utan gå på några tusenlappar ytterligare.

Men visst kan det vara värt att kolla runt och framför allt be dem att ge ett pris dörr till dörr med moms och allt.
Ancis01
CITAT (Peztis @ 11-04-2011, 22:31) *
Mitt växthus på 14,1 kvm m glas och aluminium vägde närmare ett ton, bara glasen vägde 700 kg enl fraktsedeln. Dessutom är det oerhört skrymmande så frakten lär knappast vara låg utan gå på några tusenlappar ytterligare.

Men visst kan det vara värt att kolla runt och framför allt be dem att ge ett pris dörr till dörr med moms och allt.

På skanska är det fraktfritt i hela sverige.... tummenupp.gif
PMK
200 danska sägs det! tummenupp.gif

http://www.dr.dk/DR1/Bonderoeven/Projekter/drivhus.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon