K-ronan
Hejsan

Idag märkte jag att min habanero växt hade massor av konstiga prickar på undersidan av nästan alla blad,
och jag märkte oxå att den avger en väldigt konstig lukt, nästan som rutten frukt lr nåt, vad kan detta vara för nåt?

Men annars så verkar plantan må bra den blommar för fullt å har massor med frukt på gång, ja ska se om jag kan få upp ett par bilder på bladen.

Bassam
Hej

Den ser ut som Svamp sjukdom mjöldagg ( du kan googla på namn - ERYSIPHA CICHORACEARUM – och ser flera bilder ) .

[attachment=59361:mj_l_1.jpg]

H:Bassam
Crazy4Flowers
Vad jag förstår så blir det så vid övergödning, inget farligt.
K-ronan
Jag glömde nämna att jag har den under en lampa och har vid vissa tillfällen råkat bränna bladen lite lätt, kan de ha nåt med saken å göra? och det är bara denna växt som har detta på sig.

men om det skulle va mjöldagg, är det nån som vet om mjöldagg luktar? man känner lukten lite svagt i hela rummet, å det är själva bladen som luktar.

När det gäller näring så har den fått chili focus en gång i veckan.
PMK
Svårt å se men tror dem ser ut precis som vissa av mina plantor med och jag fick svaret övergödning. Dem mår i övrigt bra så jag minskade bara på gödningen i vattningarna, och än lever dem iaf! ^^
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon