Blomstertanten
Jag tycker inte grisar är speciellt gulliga (möjligen griskultingar då) Men de här Curly Coated Mangalitza Pigs är faktiskt söta
Ullgris
Aqvakul
De är underbara! wub.gif wub.gif
Huggorm
Dom ser ganska goda ut
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 02-04-2011, 15:20) *
Dom ser ganska goda ut

no.gif Tänk allt hår man får mellan tänderna! tongue.gif
Biggan_
(g)ulliga! wub.gif
Huggorm
När jag var i Rajasthan hade de fattiga bönderna på landsbygden ibland grisar, och då var det långhåriga sådana. Märkligt att vi i kalla Sverige har nakna grisar medan de har håriga grisar på platser där det blir 40 grader eller mer på sommaren. Men pälsen skyddar väll mot värme också antar jag.
andersen
CITAT (Huggorm @ 02-04-2011, 16:31) *
När jag var i Rajasthan hade de fattiga bönderna på landsbygden ibland grisar, och då var det långhåriga sådana. Märkligt att vi i kalla Sverige har nakna grisar medan de har håriga grisar på platser där det blir 40 grader eller mer på sommaren. Men pälsen skyddar väll mot värme också antar jag.

Hmm det heter ju svinpäls.
Blomstertanten
CITAT (andersen @ 02-04-2011, 16:35) *
Hmm det heter ju svinpäls.

Men det är inte snällt att kalla nån för svinpäls flirting.gif
gnon49
CITAT (Blomstertanten @ 02-04-2011, 16:50) *
Men det är inte snällt att kalla nån för svinpäls flirting.gif

Nej, svinhugg går igen. w00t.gif
malcolm
Kris?
Monica M zon 4
Det borde ju inte vara så praktiskt för grisarna att ha sån ullig päls. Dom gillar väl, som alla grisar, att rulla sig i lera och böka omkring. De borde ju bli väldigt smutsiga. Borde vara lättare att hålla sig ren utan päls. Undrar om man måste klippa dom, som man gör med får? confused.gif
Cacki
CITAT (Monica M zon 4 @ 03-04-2011, 07:57) *
Det borde ju inte vara så praktiskt för grisarna att ha sån ullig päls. Dom gillar väl, som alla grisar, att rulla sig i lera och böka omkring. De borde ju bli väldigt smutsiga. Borde vara lättare att hålla sig ren utan päls. Undrar om man måste klippa dom, som man gör med får? confused.gif

Lortgrisar!
*Stintan*
[attachment=59379:stovelgris.jpg]
Cacki
CITAT (*Stintan* @ 03-04-2011, 11:49) *
[attachment=59379:stovelgris.jpg]

wub.gif
hattstugan

Jisses vilka söta grisar ni visar!!! wub.gif
skogstroll
jag älskar grisar och att klämma lite på deras trynen rolleyes.gif

en korsning borde väl bli en FIS??
Motti
Nasse i Nalle Phu är världens sötaste goaste gris smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon