Full version: Våren
Carl

Såg spindlar,bin,myror idag. Härligt !
Huggorm
Enstaka spindlar har jag sett, men inte mycket mer. Humlorna borde väll snart vakna? Och fästingarna förstås, de lär man väll inte ens hinna sakna innan de är tillbaka.
malarmaster
första riktiga vårdagen här i Vislanda med 15 gr varmt.Räfsat löv halva dagen o njutit av snödroppar o krokus i full blom.har några tusen så det är en syn.isen borta på dammen o dags att ta fram alla regnvattentunnor.livet är härligt!! dags att börja leva på allvar. Ulf
Peztis
CITAT (Huggorm @ 02-04-2011, 16:34) *
...Och fästingarna förstås, de lär man väll inte ens hinna sakna innan de är tillbaka.

Ordet sakna är inget jag skulle vilja sätta i samma mening som ordet fästing. I alla fall om det inte finns ett negerande ord med...

Viiiiiidriga kryp!
Klint
Jag har sett vintergäck och 2 tranor!
Hela hav av krokus de låter härligt!!
Anki på Öland
Har plockat 3 fästingar på hundarna redan och det är full fart i myrstackarna i skogen.
mojan
Plockade en liten bukett med snödroppar, scilla (vårstjärna?) och vitsippor i trädgården. wub.gif
(Blev förvånad över att det redan fanns vitsippor även om det var mot en södervägg.)
malcolm
Har sett en MC-polis, kan man ta in och sätta i vas? giggle.gif
Huggorm
CITAT (malcolm @ 03-04-2011, 00:01) *
Har sett en MC-polis, kan man ta in och sätta i vas? giggle.gif

Du kan alltid försöka
Carl

Björkarna har blad. Ginsten blommar. Sett citron fjäril. Grillning i kväll också. En öl i handen. 20grader.Det är mer än vår!!
KRT
Mer än vår, det är sommar smile.gif, 19,7 grader, sol och lätt bris. Japanska körsbär i full blom, syrénen håller på att slå ut, vintergäck och snödroppar överblommade. Nässlorna är 5-10 cm höga.
Sett massor med humlor (blev nästan påflugen), äckliga stora jaktspindlar, getingar, något som såg ut som korsningar mellan bruna humlor och bin (var mkt intresserade då jag grävde i trädgården smile.gif) osv. Inga fjärilar ännu dock sad.gif
Carl

Under tiden har en till öl druckits och en ytterligare en öl i handen. Nästan för varmt att sitta i solen. Klagar inte!
Grillen är på. Luktar gott.
zaaritha
Här har då fästingarna vaknat!
Har tagit 20-30 fästingar på en vecka.
På katterna, alltså!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon