Full version: vilse på odla
niggle
Är det fler än jag som känner sig som främlingar i nya "odla".
Det är bara forumet som är sig likt.
Jag hittar ingenting längre. Tycker det är jättesvårt att t.ex. hitta handfasta odlingstips.
Jag är egentligen ingen sur farbror, men den här omläggningen var inte bra.
Håller ni med?

undrar
niggle
Alba
Jag vet inte vad du menar med att du inte hittar handfasta odlingstips.
Är det någon som fanns förut men som försvunnit från startsidan ?

På startsidan har du:
- Fråga experterna - Bloggar - Kalender - Köp & sälj - Forum - Kontakt - InfoLänkar - Vykort
*Stintan*
Förstår inte heller vad du menar niggle unsure.gif
malcolm
Nej, förstår inte ditt problem.
Helena5
Jag håller med dig, det är svårt att hitta.
Alba
CITAT (Helena5 @ 04-04-2011, 17:37) *
Jag håller med dig, det är svårt att hitta.

Vad är det du inte hittar - precisera mer så kanske någon kan hjälpa dig.
kerstin z5-6
Vad undrar du över? Odling a trädgårdsväxter? eller sådder? eller vad ?
niggle
Antagligen är jag trög, men innan kunde man lätt få information om ..... låt säga en grönsak. Då gick man in under en flik i ovankanten (som jag har glömt vad den hette), sedan kunde man välja på perenner, krukväxter, grönsaker, kryddväxter mm.
Om man sökte på något i sökmotorn, en viss sort av något, fick man fullödiga alternativ.
Troligen gör jag fel, för nu hamnar jag bara bland sådant som jag inte frågade om.

Alltså! tala om för mig hur jag ska göra för att lätt och geschwint hitta en bra artikel om t.ex. mullbär, utan att hamna bland pallkragar.

niggle
ingrids
Testa att gå in via Växtlexicon, hitta den växt du söker och klicka på Relaterade artiklar. Lexiconet är kategoriindelat ungefär som du beskriver.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon