Full version: Plankdöljare
malcolm
Förr förra sommaren valde jag att såga ner en minst sagt förvildad syréhäck mot den trafikerade vägen strax utanför min tomtgräns, istället byggde jag ett plank an tryckimprehnerat virke som är ca. 180 cm högt. Syrénerna på insidan vill jag ha kvar men HUR skall jag få utsidan att se vettig ut..? Marken är hopplös att gräva i då det består till stor del av makadam och när jag grävde för plintarna gav jag upp och köpte en bensindriven jordborr. Nu vill jag göra något åt utsidan av planket, var ute ikväll och skulle ta ett foto men batteriet var urladdat så det blev inget. Har funderat på Finlands vita ros eller vresros för att få utsidan snyggare men räcker det med att borra hål med 15 cm i diameter för att få dem att trivas? Det är som sagt helt hopplöst att gräva i marken med spade men med bensindriven jordborr funkar någorlunda och man kan komma ner till en meters djup. Till saken hör att det som sagt är väldigt nära en hårt trafikerad väg och snödrivorna blir höga vintertid.

[attachment=59453:plank.JPG]

Insidan innan syrénen kommit upp igen
Blomstertanten
Jag läste först plandödare! rotfl.gif Var tvungen gå in och titta men som tur var så läste jag bara fel!

Måste du ha nåt på utsidan?
Jag funderar på om inte syrenerna så småningom sprider sig dit av sig själva med rotskott g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon