Crazy4Flowers
Nu är mina brev postade, borde landa hos de flesta imorgon.

Dessa busfrön ska sås med vanlig sådd i rumstemperatur i såjord. Efter att man har sått dom ska dom inte få torka ut, håll lagomt fuktigt. När dom har gott och kommit upp en bit kan man skola om 2-3 plantor i varje kruka om man vill.

Håller tummarna att fröna är pigga och blir fina plantor hos er alla!!

Tror att jag kan ha hittat en som är rätt svår, hoppas på det.
Har inte skickat med någon så instruktion i kuvertet utan skriver här bara.

Gissa på ni och så så snart ni bara kan.

Lycka till !!
Peztis
Trodde också jag skickat en svår en men ack vad jag bedrog mig! biggrin.gif

Åh jäklars, jag har ingen såjord kvar efter min såfrossa igår!!!!

Glömde ju säga JIPPI! Mer Busfrön!
Maggan H
Heja heja, mera bus! Fast det är fullt i bod och växthus har jag faktiskt också uterummet att tillgå om det kniper! Var jag ska göra av allt ute sen är en annan femma.... whist.gif
Rosmarin
Roligt!!! bravo.gif
pelargonfreak
Fröna har kommit, tackar, sitter sm en fågelholk som vanligt, inga fler ledtrådar ? confused.gif
maramara
thanks.gif Tack för fröpåsen, g.gif men vad det är fö sla, neej, vet inte.
Maggan H
Tack o bock, de har landat i krukan också! Har aldrig sett de här förut! dunno.gif
Peztis
Lustiga små frön som har olika färger... Nu har de fått komma ned i en kruka med jord!
Crazy4Flowers
Nu mår jag gott, 3 gissningar och alla fel. Tror att bara de gror så kommer ni rätt snabbt känna igen dom.

angel_not.gif
Rosmarin
Tackar så mycket för fröna som kommit fram idag! thanks.gif Fröna ser ut som små skalbaggar. Kan det bli någon insekt som ska hjälpa till med polineringen i trädgården av dem tro? g.gif

De såg faktiskt ut som det när jag tog upp den lilla plastpåsen ur kuvertet och fröna gled omkring inuti plastpåsen. Som om de kröp omkring. giggle.gif
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 06-04-2011, 21:43) *
Nu mår jag gott, 3 gissningar och alla fel. Tror att bara de gror så kommer ni rätt snabbt känna igen dom.

angel_not.gif

Äh skit också! biggrin.gif

CITAT (Rosmarin @ 06-04-2011, 21:43) *
Tackar så mycket för fröna som kommit fram idag! thanks.gif Fröna ser ut som små skalbaggar. Kan det bli någon insekt som ska hjälpa till med polineringen i trädgården av dem tro? g.gif

De såg faktiskt ut som det när jag tog upp den lilla plastpåsen ur kuvertet och fröna gled omkring inuti plastpåsen. Som om de kröp omkring. giggle.gif

-fear-.gif
Anki V
Min dator "gick sönder" i går så jag skyndade mig att "höfta" iväg en gissning som naturligtvis var fel. sleep.gif

Min PC ville inte ladda batteriet....Nu i kväll när jag "backupat" allt viktigt och bara hde några minuter batteritid kvar satte den konstigt nog igång att ladda igen.

Jag har lite andra funderingar....men informationen om vilken sorts växt det är var något knapp g.gif så jag avvaktar lite med fler gissningar

/Anki
Crazy4Flowers
Japp lika knapp som hos andra busare.... Ni kommer som sagt känna igen när den tittar upp.

Gissa gärna på, mer kul för mig då hihi
Anki V
Vilka superfrön!

Jag sådde i morse och nu i kväll såg jag att fröna spruckit upp yahoo.gif .

/Anki
Maggan H
Jag ser också tendens till grodd! Supersnabba! Men har ingen aning vad det är!
Peztis
Groddfritt...
Anki V
CITAT (Peztis @ 07-04-2011, 20:41) *
Groddfritt...

Du har dom för kallt! Men fortsätt gärna att ha dom där.....då kanske man kan få ett litet försprång biggrin.gif

Mina fick stå ovanpå lysrören idag och det verkar vara rena dynamiten.

/A
Maggan H
Mina står under men en bit ifrån och ändå på 2 dagar....
Peztis
CITAT (Anki V @ 07-04-2011, 20:43) *
Du har dom för kallt! Men fortsätt gärna att ha dom där.....då kanske man kan få ett litet försprång biggrin.gif
/A

devil.gif
Maggan H
En pytteliten stjälk som inte fått upp huvudet ens... Men det gror!
[attachment=59875:P4190015.JPG]
Peztis
Maggan, på lappen står det DykUnderYtan.... biggrin.gif
Maggan H
CITAT (Peztis @ 19-04-2011, 18:15) *

Oops! Ska genast byta!
Crazy4Flowers
Vad roligt att höra att dom gror bra!! Vad glad jag blir, man blir ju så orolig att dom inte skulle vilja. Håll dom fuktigt får ej torka ut.
Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 19-04-2011, 18:11) *
En pytteliten stjälk som inte fått upp huvudet ens...
...
[attachment=59875:P4190015.JPG]

Jaså, var då? confused.gif giggle.gif

CITAT (Peztis @ 19-04-2011, 18:15) *

giggle.gif Skönt att veta att man inte är ensam om att virra till det...

CITAT (Crazy4Flowers @ 19-04-2011, 22:08) *
Vad roligt att höra att dom gror bra!! Vad glad jag blir, man blir ju så orolig att dom inte skulle vilja. Håll dom fuktigt får ej torka ut.

Mina står ute i växthuset och hade det ganska blött om fötterna när jag tittade till dem i morse. Hade inte grott ännu, men de såddes i förgår...
Anki V
I den här krukan händer inte mycket. Fröna sprack upp på bara några dagar och man kunde skymta lite grönt….men sedan……har det inte hänt ett smack. Ändå står de på bästa platsen under lysrören och har det varmt och gott.

Det verkar vara bortskämda rackare det här g.gif .

/Anki
Maggan H
Exakt likadant här! Förutom att de kanske tom är borta.... ohmy.gif
pelargonfreak
Här händer ingenting tomt, kanske lite kyla ska göra susen g.gif
Crazy4Flowers
Nu blir jag orolig, hoppas att det inte är något fel på fröna. Dom ska stå lagomt varmt.
Anki V
CITAT (Crazy4Flowers @ 06-05-2011, 10:19) *
Nu blir jag orolig, hoppas att det inte är något fel på fröna. Dom ska stå lagomt varmt.

Mina är det liv i än......men ack så små de är. De växer inte ett pillevippen.

/Anki
Anki V
Det händer fortfarande inget.......?

Jag skulle mycket gärna villja veta vad jag har i krukan. Ska jag ge upp eller fortsätta odla de små gröna prickarna?

Är det några extremt långtsamtväxande växter?

/Anki
Crazy4Flowers
Det tror jag inte dom ska vara.

Vill ni jag ska avslöja?
Platinum
CITAT (Crazy4Flowers @ 24-05-2011, 22:57) *
Vill ni jag ska avslöja?

yes.gif
pelargonfreak
Ja gärna rolleyes.gif
maramara
jaaaa shy.gif
Crazy4Flowers
Det var Hosta fröer, från trädgården, vet inte vad som gick fel. Är det ingen som fått upp någon? Har aldrig testat att så dom.
Maggan H
Hm, min enda som grodde dog.... De liknar inte alla fröna från min Hosta, de är som vingar från fluga...
Peztis
Var det hosta...? Sådde ett gäng tidigare i år och de gror rätt sporadiskt, tar lite tid på sig emellanåt.
Anki V
Hosta har jag sått flera ggr och varken fröna eller de små gröna prickarna liknade de Hostor jag sått tidigare g.gif .

I alla fall så blev det inget av sådden…..men sådant är "sålivet". Ibland går det bra och iland går det mindre bra yes.gif .

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon