merlin68
Nu börjar det grönska i alla gamla krukor utomhus, fjolårets perennsådder och ännu äldre sådder (sparar sådden i 3 år och det som inte har kommit upp efter denna tid hamnar i en jordhög på "undantaget" ifall det börjar gro nån gång) har börjat vakna till liv. Jättekul tror att i en av krukorna är det svavelpion i alla fall så nu har jag minst 5 nya svavelpioner till trädgården giggle.gif Undra var de ska få plats confused.gif Andra frösådder (ca 50 krukor!!!) är inte lika lättidentifierade, tyvärr har de flesta namnskyltar försvunnit eller suddats ut dunno.gif Var finns pennan som inte suddas bort av regn och snö??? Har försökt tejpa över det jag har skrivit t o m utan framgång...
Crazy4Flowers
Blyerts.....
Peztis
Finns en liten anekdot om det där! Och sann ska den visst också vara:

NASA la under rymdracet ned massor med dollar på att ta fram en bläckpenna som skulle fungera ute i rymden.
Ryssarna tog med sig en blyertspenna.
merlin68
CITAT (Peztis @ 04-04-2011, 19:22) *
Finns en liten anekdot om det där! Och sann ska den visst också vara:

NASA la under rymdracet ned massor med dollar på att ta fram en bläckpenna som skulle fungera ute i rymden.
Ryssarna tog med sig en blyertspenna.

den var bra rotfl.gif

Blyerts funkar tyvärr inte heller helt bra har provat...
kerstin z5-6
Blyerts på vaxat papper som de flesta pappers sticor är av håller 10 år o mer
HelenN
Jag köpte en såndäringa penna som man skriver på fryspåsar med och den funkade. Den är ju till för att läggas i frysen o så men jag va tvungen att testa.
Sen har jag för mig att CD pennor funkar:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon