Bengalow
04-04-2011, 20:32
Vi satt och tittade på Animal Planet, och fascinerades av David Attenboroughs berättande röst. Sedan började vi spåna, men minns inte vem den otroligt spännande rösten tillhörde, som pratade på SVT's olika dokumentätprogram om bl.a. hembygd, gamla fotografier o.dyl. Jag vet att han var från Kalmartrakten. Någon som minns. Jag tror att han slutade för några år sedan.
Ack, man är trög, men nu kom det fram ur gömmorna - Hans Villius, som tillsammans med Olle Häger gjorde en sådan "himla massa bra program"....
Huggorm
04-04-2011, 20:43
Jag förstod vem du menade, men jag kom inte på namnet
Bengalow
04-04-2011, 20:46
Ja, Huggorm, ibland sitter det under ytan. En man beskrev hans röst som så fängslande, att han kunde berättat om hur färg torkade, och ändå fånga en stor lyssnarskara. Det tror jag på...
Har för mig att programmet när HV pratade om gamla fotografier hette svart på vitt. programmen var korta runt 5-10m långa. Väldigt fängslande i sin enkelhet. Skulle gärna se programmen i repris
Kan det vara Hans Villius. Tillsammans med Olle Häger hade de dokumentärer på TV.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.