gmasterb
15-02-2004, 16:09
Någon som vet ett bra trädgårdsprogram. Gör inget om det skulle kosta. Det bör vara enkelt att använda men gärna med många bra funktioner.
//Stefan
Karin på Ärtan
16-02-2004, 11:40
Hej! Jag fick Rosenholms designprogram i julklapp! Kanonbra! Beställ här
http://www.rosenholm.se/.
Mycket nöje!
Stefan, sök här på "Rosenholm" så hittar du kommentarer till deras program
- både positiva och negativa erfarenheter.
Jag har just beställt deras program, tänkte testa inför några trädgårdsplaner jag ska göra nu i vårvinter. Vet någon var någonstans detta program har recenserats, av odla.nu-forumister eller andra?
Det är bara att följa beriths råd o söka på Rosenholm här.
Jag köpte inte programmet!
Jag köpte inte heller programmet. Först grämde det mej att jag tvekade och inte beställde när ni andra var så förväntansfulla, men nu när jag läst igenom trådarna är jag nog mer tacksam att jag inte köpte det. Hur är det nu efter ett tag, är ni som köpte programmet nöjda eller inte?
Jag läste också i några trådar här oc var (det var så många olika som behandlade detta program!) och köpte programmet utan att vara alltför förväntansfull.
Jag recenserade ett SPCS-program i tidningen Ny Teknik en gång. Med det byggde man rum och interiörer. Mest svävade huset runt i rymden och föremålen i rummen lyfte som om de var i en månraket. Plötsligt hade man myrperspektiv på hallmattan som blev gigantiskt hög, och i nästa sekund var huset en liten prick i mitten av skärmen som om man sett det från ett flygplan.
Jag tyckte det var festligt, gav nya perspektiv på rumsmiljöer.
Jag tror inte att SPCS bjuder in mig lika villigt att testa deras program mer, men av läsarna fick jag roade brev.
CITAT (Cilla @ 17-02-2004, 20:39)
Jag tyckte det var festligt, gav nya perspektiv på rumsmiljöer.
Kul, men jag förstår om recensionen inte var den de hoppats på.
Om du hittade nya visuella upplevelser i det programmet gör du det säkert i det här också. Det ger onekligen nya dimensioner till färgsättningar och plantors växtsätt
Fast för planering/minnesanteckningar funkar det bra.
Gunilla
CITAT
Jag recenserade ett SPCS-program i tidningen Ny Teknik en gång
@Cilla,
Vilket nummer var det?
Hannele
18-02-2004, 13:26
CITAT (Virgo @ 18-02-2004, 12:07)
CITAT
Jag recenserade ett SPCS-program i tidningen Ny Teknik en gång
@Cilla,
Vilket nummer var det?
Man kan sökä här:
http://www.nyteknik.se/sok.asp Jag hittade detta:
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=4967
Hittade också det när jag sökte förut, men det är ju inte skrivet av Cilla.
Jag var in på Rosenholm och kollade och programvaran kostar 479 kr - det var billigt!
Ny Tekniks artikelarkiv för äldre artiklar kommer man inte åt så lätt, men det är alltid roligt när ens gamla alster efterfrågas!
Jag hade glömt att det inte var ett utan två program jag recenserade i samma artikel.
Här är den för er intresserade!
Intressant läsning Cilla. Med den bakgrunden kommer du att kunna använda Rosenholms program fullt ut och ha lite överseende/förståelse med de mindre bra delarna.
"Leker" själv lite i CAD-program på jobbet, och det är verkligen ett helt annat tänkande jämfört med Windows.
CITAT (Cilla @ 23-02-2004, 23:59)
Ny Tekniks artikelarkiv för äldre artiklar kommer man inte åt så lätt, men det är alltid roligt när ens gamla alster efterfrågas!
Jag hade glömt att det inte var ett utan två program jag recenserade i samma artikel.
Här är den för er intresserade!
Hjälp, jag har drabbats av dyslexi!
hittar bara recension av ett program i artikeln.
De två programmen som recenseras är Autocad Light och 3d-inredaren.
Det var ett bra tag sedan, jag fick leta långt ned i arkiven. Programmen ser säkert helt annorlunda ut idag. 3d-inredaren var roligare att testa än Autocaden minns jag.
Någon som testade SPCS 3d-inredare?
okidoki,
trodde jag hade dyslexi, men så är inte fallet.
Läste om början i denna tråd och trodde förstås att det var SPCS trädgårdsdesignprogramm du recenserade, eftersom denna tråd handlar om trädgårdsdesign. Borde komma ihåg utsvävningarna i dina inlägg.
CITAT
Å andra sidan är det ganska kul när möblerna ramlar igenom golven.

Helkul rescension! Vet du om uppföljaren var lika knasig?
Jag minns när det kom men använde det aldrig ... inte otroligt att jag läste din eller nån annans rescension och blev avskräckt.
Gunilla
Nä, jag följde inte upp 3d-inredaren. Jag byggde en modell av huset istället och lös runt med lampa för att se vad som skedde olika tider på dygnet och året. Det var den stora fördelen med programmet tycker jag, att man kunde se hur ljuset föll in och mellan rummen. Hur man ska ställa möbler provar jag hellre genom att skuffa runt dem i verkligheten.
Har installerat Rosenholms Trädgårdsprogram och stött på första problemet - den installerar sig fel så att det inte går att öppna. Får se när jag får tid att bråka med detta...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.