VÄLKOMNA ni som kan och vill! Jag själv kommer att vara i Åhus. Ha det gott - här i Skåne är det sol, förresten, fast blåsigt...
Ulrika är förresten förädlare till Balsgårdsrosorna, ni vet,:'Anna', 'Freja', 'Balder' och 'Irma'.
Kajsa
07-04-2011, 18:15
Trevligt Anna, är mycket glad i Balsgårdsrosorna ! Synd man inte bor i Skåne. Visst har dom provodlat nya svenska rosor, hur gick det ?
AnnammA
13-04-2011, 09:05
Jo, jag tror att man provodlat en del andra rosor med, men de är inte färdiga...Balsgård finns kvar som plats, men den mesta verksamheten har flyttat till Alnarp. ...och du, post på gång...
Kajsa
13-04-2011, 15:23
Undrar om inte svennis och Anette i Nora var med och provodlade nya Balsgårdsrosorna, bara det att dom är svenska är ju extra roligt ! svennis hur var det med det ?
Kajsa
15-04-2011, 08:56
Tack för Rostidningen " Nyponet " Anna, så Rosensällskapet i Skåne har en egen tidning. Trevligt med din artikel om Peter Lambert, tog han fram 179 rosor oj ! Så nu fick jag myror i huvudet, jag vill ha en ny Trier men var, jag måste klura på det, varmaste läget då, som jag gillade den rosen !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.