Tulipanaros
En del tycker att tusensköna i gräsmattan är ogräs; jag tycker att det är sommar! Nu skulle jag vilja plantera in tusensköna i min gräsmatta, och har letat på plantskolorna -- men det enda som finns är ju den där förädlade varianten, där blommorna ser ut som monster. Jag vill ha helt vanlig tusensköna, vit och rosa. Var kan man köpa det?
strandskatan
Bröderna Nelson har frö till vildformen, och de har också den utmärkta funktionen att man kan söka närmaste butik som har just det frö man vill ha. Annars delar säkert närboende med sig av plantor till dig, berätta var du bor bara, här finns säkert någon som gärna delar med sig, jag gör det gärna om du skulle råka bo i närheten av mig.
Tulipanaros
Ja, Lord Nelson! Tack, det hade jag inte sett. Jag bor i Uppsala, men frösådd är ju ännu bättre än plantor; då kan jag genast skaffa mig riktigt många. Tack!
mojan
Har massor. Tycker också att de är fina. Vill du byta dig till plantor så hör av dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon