Maggan H
Ni som har köpt växthus med plastglas, håller de för starka vindar? Nu är det andra gången på några månader som min dotters växthus blåser sönder el snarare att skivorna blåser iväg och det ska väl hålla emot ens det blåser rejält? Eller har hon lyckats ställa det på helt fel plats? Hopplöst, så här kan vi ju inte hålla på! Står ändå lite i lä med grannens hus och häcken som skydd.
ingrids
Jag vet inte, men borde hon inte prata med stället där hon köpt det eller kontakta tillverkaren? Vad det kan vara för fel kan ju höra till vilken tillverkare det är och vilken modell och inte bero på att det är plast och inte glas.
Red Top
Jag tycker som Ingrids. Din dotter bör kontakta tillverkaren eller köpestället.

Har själv ett från Willab Garden, med isolerplast, valde bort glas. Mitt står väldigt utsatt för väder och vind, men har stått pall för både hårda nordanvindar och stormbyar från öster, utan att det påverkats. Det måste nog bero på att tillverkaren inte gjort tillräckligt bra fästanordningar för glaset/plasten. Kan också vara att stommen är för klen, och böjer sig för vinden.

Hoppas det löser sig för din dotter! smile.gif
Maggan H
Det är willabs Julianna och hon har kontaktat dem, de säger bara att hon måste sätta på fler flugben. Nu har hon beställt 250 st...

CITAT (Red Top @ 08-04-2011, 00:53) *
Jag tycker som Ingrids. Din dotter bör kontakta tillverkaren eller köpestället.

Har själv ett från Willab Garden, med isolerplast, valde bort glas. Mitt står väldigt utsatt för väder och vind, men har stått pall för både hårda nordanvindar och stormbyar från öster, utan att det påverkats. Det måste nog bero på att tillverkaren inte gjort tillräckligt bra fästanordningar för glaset/plasten. Kan också vara att stommen är för klen, och böjer sig för vinden.

Hoppas det löser sig för din dotter! smile.gif

Hur fäste ni plattorna från början, först silikon eller satte ni dit det efteråt?
Åsa zon 6
Jag har ett Willabs Juliana med isolerplast. Mina sitter fast med monteringslister istället för silikon. Det enda problem jag haft är en takskiva som började bukta pga all snö, men efter att ha tagit bort listen och justerat skivan så den låg med lika mycket "mån" i spåren så har den suttit. Hos mig blåser det riktiga fjällvindar, rakt över Storsjön och in i trädgården (vi brukar säga att det ibland regnar vågrätt hos oss) men växthuset och dess plastskivor står stadigt!
Bassam
Hej
Det är bättre om man bytta till glas .

H: Bassam

ingelsgarden1
Hej!
Har ett likadant Växthus, det första tog stormen Pär så det var bara att köpa ett nytt.
Till det nya använde vi både monteringslist och silikon och det har fungerat bra, visserligen har det inte stormat lika mycket sedan pär, men det står ganska utsatt för vinden.
GME
Hej !

de ända problem jag upplevt hittils är att en list till plast "glaset" har snäppt loss från ena gavelen men fönstret sitter kvar, antagligen så har jag inte lyckats att snäppa dit det ordentligt.
Mitt växthus är ordentligt exponerat för syd till västliga vindar och det är vanligt viss därifrån det blåser som värst.

Står växthuset ordenligt fast i marken så att det inte rör på sig vi kraftiga vindbyar ?

[attachment=59698:V_xthus_vinter.jpg]

Beträffande snö sså pallar det för en hel del, och vid någon viss gränns så tycks det bara glida av.
Växthuset är et Odla 60 från skånska bygg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon