Full version: Vad r detta fr hck?
mike16
Hej

Kan ni hjlpa mig artbestmma min hck?! Vi r nyinflyttade och undrar vad det fr hck, hur mycket den kommer att vxa (vi vill ha insynsskydd!) och hur vi br skta den.

Tacksam fr all hjlp! thanks.gif
Huggorm
Det r i princip omjligt att avgra utan att ens ha ngra knoppar att identifiera ifrn. Bst av allt vore att vnta ett par veckor till lven slr ut, d blir det ltt att avgra
mike16
hr en bild p vad vi tror r bladen...

och en avklippt gren.
Huggorm
Edit: Jag tar tillbaka det, liguster har vll motstende blad s det kan inte vara den. Jag har nog ingen bra gissning
mike16
ok, men tusen tack fr att du frskte iaf smile.gif

kanske ngon annan har nn gissning vad det r fr art fr jag har inte en aning...men jag antar att gdsel r bra om jag vill f den att vxa!
ronja
Hur stora r bladen? Min gissning: slg, eller kanske hgg, mjligen krsbr.
Huggorm
Slg r ju intressant, lven skulle kunna vara det men jag har aldrig sett en slghck? Hgg och krsbr har ju tandade bladkanter s det kan inte stmma.

Finns det ngon mjlighet att lven inte r frn hcken, utan frn ngot trd som str i nrheten? Det kan hnda att hcken har lv som r vldigt sm och lttfrmultnade, s att de inte syns s mycket nu
trdgrds-nina
Jag tnker p Bok nr jag ser den frsta bilden, vet inte varfr men barken knns rtt!? Ngon som kan dementera eller bekrfta? Det torra bladet dremot pminner om Liguster men inte den lilla tunna grenen.
Huggorm
Bok brukar ha blankare bark, och inte sna lavar tminstone i den storleken
flaxss
hckoxbr ?
Anna-Karin Lundberg
Du kanske kan skicka ett par bilder till, dr man ser mer av hur hela busken r vuxen?
Gossen Ruda
Knappast bok, boken har spetsiga knoppar.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon