Full version: Röd Prinsplym
Kicki J
Har fått bonusfrön men vet ej vad detta egentligen är. Röd ja det förstår jag men är det en blomma eller buske? Ettårig eller perenn? Har sökt på flera ställen men ej hittat. Har någon en bild och lite info om hur den skall sås så är jag mycket tacksam! wacko.gif mvh Kicki
Helen i Piteå Zon 5
Det är en 1-årig växt tillhör Amaranthus (Rävsvans) Prinsplymen har sina röda "svansar" uppåt, har för mig att den blir ca. 30-40cm. Lätta att fröså, jag brukar så i mitten- slutet av mars. /Helen
Kicki J
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 15-02-2004, 19:19)
Det är en 1-årig växt tillhör Amaranthus (Rävsvans) Prinsplymen har sina röda "svansar" uppåt, har för mig att den blir ca. 30-40cm. Lätta att fröså, jag brukar så i mitten- slutet av mars. /Helen

Tack för den infon! Har du den i kruka eller sätter du ut i landen? / Kicki
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Kicki J @ 15-02-2004, 19:50)
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 15-02-2004, 19:19)
Det är en 1-årig växt tillhör Amaranthus (Rävsvans) Prinsplymen har sina röda "svansar" uppåt, har för mig att den blir ca. 30-40cm. Lätta att fröså, jag brukar så i mitten- slutet av mars.  /Helen

Tack för den infon! Har du den i kruka eller sätter du ut i landen? / Kicki

Jag har både i kruka + i rabatten, jag brukar ha flera olika sorter av Amaranthus, dom är superläckra. /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon