muskett
08-04-2011, 17:24
I höstas frågade jag om tips på olika buskrosor till det buskage jag skall anlägga och fick många fina svar.
I första hand gäller det 7-8 rosor som i olika färger skall stå tillsammans med gräsmatta runtomkring.
Nu har jag fått kännedom om en ny vit ros som kom 2010 och heter Susan Williams-Ellis.
Sajten Floralinnea har slut på den och de handelsträdgårdar jag frågat verkar kallsinniga.
Den trånar jag efter att ingå med de andra.
Färgerna är viktiga och doften.
Är det någon som känner till denna ros? Eller rent av vet var man kan få tag på den.
så vill jag också fråga: Hur brett ska man ha mellan rosorna. De kommer ju att bre ut sig.
Åsa, mälardalen zon 2
08-04-2011, 18:02
Man kan ju skicka efter dem direkt från David Austins (förädlaren) hemsida, ganska dyra dock tycker jag de verkar vara och med Austinrosor vet man ju inte riktigt härdigheten, speciellt inte om man inte vet vilken grundstam som använts
muskett
11-04-2011, 17:38
Ja, jag kan hålla med om att rosen verkar dyr - speciellt när man inte är riktigt säker.
Istället har jag "grävt" fram en mer bekant ros "stamwell Perpetual" som kan vara bra.
Det blir nog den istället.
Nu när det kliar i de gröna fingrarna kan jag inte förstå att det är tomt - än så länge- på
rosfronten hos handlarna.
Sedan kommer allt på en gång.
Det är bara att tåla sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.