Full version: Svärmorstunga
Imasy
Har en svärmorstunga ståendes i en större kruka på golvet i sovrummet. Nu är det bara så att minst sonen tycker det är lajbans att käka jord.

Så jag tänkte flytta på den och ställa den på en låda, som endast får plast längre in i rummet, väggen mitt emot fönstret. Men blir det för mörkt åt den?
evaisa
Hej!

Aj, aj. De vill gärna ha mycket ljus.

Om rummet o fönstret är mycket ljust och väggen där lådan o plantan står är nära fönstret kanske det kan gå bra.
Imasy
CITAT (evaisa @ 08-04-2011, 23:51) *
Hej!

Aj, aj. De vill gärna ha mycket ljus.

Om rummet o fönstret är mycket ljust och väggen där lådan o plantan står är nära fönstret kanske det kan gå bra.

Attans då, ja då får jag hitta en annan lösning smile.gif
Jubbe063
Svärmorstunga är seg och tålig. Visst den trivs bäst om den står ljust men överlever otroligt bra i de mörkaste hörn. Mammas planta står i ett mörkt hörn och inget ljus från fönster når direkt till plantan, men det indirekta ljust räcker till, den har stått i samma hörn i snart 8 år.

Men annars kan man ju ställa ut den på sommaren och ha den rätt mörkt och trist annars, räcker med att skämma bort växten ett par månader per år och den kommer att leva på reserverna rätt länge då.
evaisa
Jo den överlever det mesta men blir finare när den får vad den behöver!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon