Full version: Madagaskar
spalm
Hej,

Jag är på gång med att skapa mig en egen liten regnskogsbiotop i ett sk. vivarium (L50, D60, H90 cm). Det är tänkt att en lite geckoödla från madagaskar ska flytta in där så småningom så jag vill skapa en så trovärdig biotop som möjligt åt den. Det kommer vara ca 28-30 grader varmt och en luftfuktighet på 60-80 procent.

Jag behöver alltså hjälp med att välja ett gäng växter. T.ex. snygga gröna klätterväxter, storbladiga växter samt orkideer eller andra spännande blommor. Växterna får gärna vara hyfsat enkla att få tag på, men jag har för mig att det finns en affär i Malmö som har exotiska växter, indelat i olika världsregioner.

Hjälp mig spåna!
evaisa
Gud va läckert!

Man vill ju gärna se slutresultatet me ödla o allt!
Orkidétjuven
Varför förösker du inte ta reda på vad som växer naturligt i geckons habitat. Så har du dessutom gjort ett biotopvivarium. Är det en daggecko?

Om inte just lokala växter så har du en mängd växter som passar i terrarie miljö. Finns flera trådar här som handlar just om detta biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon