csilla75
sökte på nätet efter margeritfrön, helst den lågväxande varianten men hittade inget. är de verkligen så ovanliga? är jättetacksam för tips om någon vet var man kan få tag i de.......
/Csilla
*Stintan*
Margeriter förökas av odlarna med sticklingar från speciella moderplantor.
Lady Hamilton
Eller är det pysslingkrage du är ute efter? Om det är Margerit så kan jag skicka sticklingar till dig per post. De är enkla att rota själv (men jag kan även rota innan jag skickar) Sedan så är det upp till en själv vilken höjd man vill ha på den slutliga plantan. Proffsodlarna sprutar sina plantor för att de inte slkall bli så högväxta
Överbölingen
Jag har alltid död på alla pysslingar och margueriter. Glömmer att vattna och de kolar på 5 minuter. Söta men irriterande otåliga.
csilla75
pysslingkrage-frö har jag hittat men d är ju inte samma sak... :/
menar ni att d inte går att hitta frö till "äkta" margerita överhuvudtaget? vore kul med mer info ang. hur man får de till "önskad" höjd, nämligen lite kortare än vanligt :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon