Full version: På de jagades sida
amaira
Denna annons finns i SNF:s tidning Natur:

CITAT
På de jagades sida

Hjälp till att minska det lidande som jakten utsätter levande, kännande vilda djur för. Vi är enda organisation i Sverige som helt koncentrerar vårt arbete på problemen i samband med jakt och annan förföljelse av vilda djur. Bli medlem och ställ dig på de jagades sida.

JAKTKRITIKERNA

Jag är inte emot jakt. Eller ... med litet mer kunskap, som jag bland annat fått via vissa jaktförespråkare just på det här forumet wink.gif , så har jag blivit mycket mer kritisk. En titt på jägarnas egen hemsida gav mig rysningar. Så behandlar man inte levande varelser, så pratar man inte om dem, så tänker man inte om dem. Man kan jaga med både ödmjukhet och respekt!! Det är möjligt!! Men tycks inte vara något som hör ihop med "jägare" i allmänhet.

Det behövs verkligen en morsatt KRAFT, och en oberoende KONTROLL, av vad som sker på jägarnas hittills fria arena.

Tur att det finns humana människor också. wub.gif
sparvuggla
Jag tror det är jägarnas hatiska inställning till varg och andra rovdjur som har fått många andra än du att ändra sin uppfattning om jägare och jakt.
Deras rätta egoistiska jag har kommit fram på ett sätt som lämnar inget kvar för tveksamheter.

Tänk sen på att deras enda lektyr heter Jakt&Jägare samt Jaktjournalen , så börjar man förstå vad det är för människor.

Jägare är så duktiga på vapen. Hur vapen dödar, utgångshålet på den skjutne, kaliber och såna saker.
Men det som är så sorgligt att dom har visat sitt totala okunnighet om naturen. Den biologiska mångfalden och hur allt hänger samman i naturen kan dom inte ett dugg om.
Huggorm
CITAT (sparvuggla @ 11-04-2011, 17:42) *
Men det som är så sorgligt att dom har visat sitt totala okunnighet om naturen. Den biologiska mångfalden och hur allt hänger samman i naturen kan dom inte ett dugg om.

Vilket de har gemensamt med skogshuggare. Man kanske tror att en skogshuggare valt sitt yrke för att han trivs i skog och mark, men så verkar sällan vara fallet som det ser ut där de har dragit fram.

Jägare tycker alltid de är så duktiga som skjuter exempelvis nötskrika, för dessa kan stjäla ägg från andra fåglar. Vad jägaren inte tänker på är att dom rubbar den biologiska jämvikten. Samtliga fågelungar skall inte överleva till vuxen ålder, då blir det för många av deras sort, revir och mat räcker inte till. Det samma gäller skjutande av kråkfåglar, rävar, grävlingar osv. Bättre de satte upp fågelholkar då, så hade de avhjälpt ett av alla problem som människans påverkan på naturen innebär.
Thalassa
Vilken bra sida! smile.gif
Gossen Ruda
Att dra alla jägare över en kam och påstå att alla hatar varg är en grov överdrift, då finns det nog mera hat på andra sidan. Tom på den har sidan(Odla) finns det "människor" som är helt förblindade av hat.
malcolm
CITAT (sparvuggla @ 11-04-2011, 17:42) *
Den biologiska mångfalden och hur allt hänger samman i naturen kan dom inte ett dugg om.

Kan du det då eller handlar det bara om hat mot jägare?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon