CurlySue
11-04-2011, 14:14
Hej
efter mångårig Boxerkund vill jag nu byta. Det lutar åt Comhem för de har favoritkanalen TLC.
Vad har ni för erfarenheter av Telia & Comhem?
Piccante
11-04-2011, 14:19
Comhem är det sämsta jag har varit med om

återkommande avbrott är vardag.
CurlySue
11-04-2011, 14:41
oj
Aqvakul
11-04-2011, 15:24
Jag har haft Comhem i sex år utan problem...
Huggorm
11-04-2011, 16:39
Det beror väll på vad man har för något indraget i huset? Bor man i flerfamiljshus har fastighetsägaren ofta skrivit avtal med comhem, telia eller någon annan. Där jag bodde förut var det telia som stod för TV och bredband via fiber, och det fungerade klockrent bra, aldrig några avbrott.
Meriona
11-04-2011, 20:24
Vi har telia på telefon/bredband/tv. Funkar klockrent istortsett jämt, men de gånger det inte funkar brukar man snabbt få hjälp med antingen felsök eller nya pryttlar. Däremot kan man inte påstå att det är särskilt billigt.
Vad är TLC?
Efter att vi fick teliafiber inkopplat tog det tre månader innan det fungerade problemfritt. Men så fick vi tre månader gratis som kompensation också. Så man får väl säga att jag är nöjd ändå.
Huggorm
11-04-2011, 21:13
Jag fick nyligen bindningstiden på mitt mobila bredband från Tre avbruten. Efter mycket krånglande medgav dom att deras master här i samhället var underdimensionerade och inte klarade så många abonnenter som de har här
Vi kör Telia Mobilt både bredband och Telefoni TV det fungerar utmärkt bra inget att klaga på,vi bor på landet och det skulle kostat oss 50 000 att gräva ner en kabel hit därför kör vi allt Mobilt.
Aqvakul
12-04-2011, 10:17
CITAT (Meriona @ 11-04-2011, 21:24)

Vad är TLC?
TLC har ersatt Discovery Travel & Living
CITAT (Markus_H @ 11-04-2011, 15:19)

Comhem är det sämsta jag har varit med om

återkommande avbrott är vardag.
Instämmer helt.
Har comhem via fastigheten och får definitivt inte vad jag betalar för.
Är ofta utan telefoni och bredband. (varje dag, långa avbrott)
Kommer att byta till tlel2 så fort våra nya kablar är klara.
malcolm
12-04-2011, 13:29
Jag har Telia för den fasta telefonen och bredband + TV via jacket, fungerar väldigt bra även om det kostar en del fast de har en support som är värd namnet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.