Nej, jag brukar gå upp mina femvåningar. Oftast blir det bara en gång om dan, men jag borde tydligen göra det minst fyra gånger och i rad...
Meriona
11-04-2011, 20:21
Fy! Måste gå fyra våningar upp till pappa när nåt pucko inte stängt hissdörren ordentligt, det är INTE kul! Vissa trappor är mer tröggådda än andra, det är liksom fel avstånd mellan stegen tror jag. Att gå i en stillastående rulltrappa är bland det jobbigaste som finns.
Finns tröggådda i SAOL?
Red Top
11-04-2011, 21:19
Vi får väl lobba för att få in det.
Ett alldeles utmärk ord, som beskriver hur det är. Tröggådda trappor.
Kan användas för vissa gator oxå. De kan verkligen vara tröggådda.
Härmed är ordet officiellt, och jag ska med glädje föra det vidare.
karinc
12-04-2011, 19:11
Uff...trappor...Sonen flyttade hemifrån förra fredagen, till studentrum på sjätte våningen. När vi kom dit med möblerna var hissen trasig - INTE kul att kånka upp allt till fots...DET var "tröggått" kan jag lova!
RibesRubusVitis
12-04-2011, 19:19
…”tröggångna” skulle vi språkpetimätrar i så fall säga…
Meriona
12-04-2011, 19:43
Hmmmm DET order kanske till och med finns?
Christa
13-04-2011, 06:38
Trappor där man ser rätt igenom mellan trappstegen gillar inte jag. Gick i en sådan för någon vecka sedan och det var högt och det kändes nästan som att gå på en hög stege.
Rulltrappor kan vara lite otäcka dom också, i alla fall i Stockholm där dom går så fort så det är svårt att kliva ombord. Ibland finns det dock endast rulltrappa vilket jag tycker är konstigt.
aanderss
11-05-2011, 09:06
/ler
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.