Pernillo
11-04-2011, 20:52
Hej!
Har ett insynsproblem och tänkte mig thujor. Eftersom jag gärna vill ha häcken uppvuxen innan jag satt den har jag tittat efter plantor som är över 160 cm. På blocket finns det några som kallar sig Thujagruppen och som säljer thujor på mellan 180 och 200 cm. Är det någon här som känner till dem? Jag har försökt nå dem på telefon men utan framgång. Det borde väl kanske vara ett varningstecken.
Om det är någon som känner till andra försäljare av billiga thujaplantor modell större får ni gärna dela med er.
Tack!
Krolliljan
11-04-2011, 21:04
Köpte på Blomsterlandet . De tar ca 300 :- st och 250:- st om man köper 5 st. De skulle vara 160-180 cm men var faktiskt nästan 2m höga.
Huggorm
11-04-2011, 21:23
Ingenstans på deras hemsida finns något namn, fysisk adress eller organisationsnummer. Telefonen är ett oregistrerat kontantabonnemang och det finns inget företag med namnet "Thujagruppen" registrerat heller. Hemsidan registrerades i höstas, och tyvärr kan man för tillfället inte se vem den är registrerad på.
Skall man beställa därifrån, så bör man nog inte betala i förskott om man säger så...
Huggorm
11-04-2011, 21:48
Har forskat lite till, och det här är blåsning rakt igenom! Hemsidan är registrerad på en viss Magnus Simmerud, eller Magnus William som han också heter. En ganska obehaglig person. Läs mer om honom här:
https://www.flashback.org/t1409144
Pernillo
12-04-2011, 09:08
Wow, riktigt bra info. Tack ska ni ha båda två.
Huggorm är ett riktigt passande alias. Du är skarp och snabb. Hur hittade du vem sidan är registrerad på?
Pernillo
12-04-2011, 09:47
Nu har jag bokat 20 plantor på Blomsterlandet. Nu gäller det att gräva upp den fula ölandstokshäcken for fort som den. i morgon ska de nya plantorna hämtas. Äntligen!
Intressant ändå:
http://www.thujagruppen.se/sida1.htmlOm man betalar vid avhämtning så blir det ju svårt med bedrägerier, annat än att man kan få undermåliga varor ???
Huggorm
13-04-2011, 14:02
CITAT (Kutas @ 13-04-2011, 14:52)

Intressant ändå:
http://www.thujagruppen.se/sida1.htmlOm man betalar vid avhämtning så blir det ju svårt med bedrägerier, annat än att man kan få undermåliga varor ???
Kollar du bara så du får bra plantor så. Men du kan väll be om kvitto i såna fall, det vore intressant att se hur det ser ut?
Åsa, mälardalen zon 2
13-04-2011, 14:02
Det står inte på hemsidan att man betalar vid avhämtning, kanske de säger de vill ha förskottsbetalning då man beställer, står inget om hur betalning går till på hemsidan.
Jan af Lisö
14-04-2011, 08:50
Helt rätt Åsa och Huggorm. Dessutom står det ingenstans var i Årsta kan plantorna hämtas.
Kanske skriver till dem från mitt anonyma Hotmail och frågar och får se vad som händer.....
CITAT (Jan af Lisö @ 14-04-2011, 09:50)

Helt rätt Åsa och Huggorm. Dessutom står det ingenstans var i Årsta kan plantorna hämtas.
Kanske skriver till dem från mitt anonyma Hotmail och frågar och får se vad som händer.....
Köpte från dom, jättefina exemplar "righ on time" och betalning vid leverans. Dock var dom större än utlovat, vissa var nog 2.7m
Huggorm
19-04-2011, 15:27
CITAT (dasi @ 19-04-2011, 15:09)

Köpte från dom, jättefina exemplar "righ on time" och betalning vid leverans. Dock var dom större än utlovat, vissa var nog 2.7m
Fick du något kvitto då? Med momsen angiven och organisationsnummer?
CITAT (Huggorm @ 19-04-2011, 16:27)

Fick du något kvitto då? Med momsen angiven och organisationsnummer?
Nope inget kvitto, vill man ha det så kanske det inte är rätt "firma".
Kikenoan
14-02-2017, 11:53
UPPDATERING OCH EN VARNING FÖR THUJAPLANTOR.SE
Magnus Simmerud William har nu startat ett nytt företag (samma ägare som Thujagruppen som har lurat, blåst folk och sålt dåliga plantor utan kvitto)
Företaget Eximius Partner AB
Med org nr 559036-3932
http://www.allabolag.se/5590363932/eximius-partner-abwww.thujaplantor.se
Thujaplantor.se
Dock står dom med skyddad personuppgift på Allabolag.
Dom har sin verksamhet/thujalager på Vickerkullavägen 2 (Gamla electrolux i motala)
VARNING VARNING VARNING!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.