ingrids
Tog en titt i min nyligen framtinade kruka (oisolerad och helt ignorerad under sin driva) och insåg att det ser ut att vara liv i Queen Elisabeth, som jag trodde var zon 4 och stendöd. Små, små rödaktiga bladknoppar på gröna grenar. Ok, den kan fortfarande dö men just nu känner jag mig ganska stolt över växtkraften hos den. Så fort björkarna musörar ska jag börja pyssla om henne enligt alla konstens regler.
Kan en kruka vara "magisk"? Liljan om den överlever börjar vara inne på sin femte vinter i samma kruka.
svennis
Kan en kruka vara "magisk"?
Liljan om den överlever börjar vara inne på sin femte vinter i samma kruka.

Du har nog en "magisk" kruka, kanske för att du har rätt näring.
Jag har haft 125 st QE men ingen kvar.
Queen Elisabeth klar inte jag Zon 1 Har Lady Hillingdon i Kruka

ingrids
125 döda QE - usch så tråkigt crying.gif , jag är lite svag för marsipanrosor. Om min "magiska kruka" handlar om näring så är det helt utan min förtjänst. Köpte en säck för flera år sedan som jag urskiljningslöst använder till allt och den funkar förvånansvärt bra. Vet inte ens när jag senast faktiskt läste på påsen vad det var ... Med tanke på min okunskap är jag glad att trädgård är en del ren tur och inte bara skicklighet, annars hade jag bara haft bruna pinnar.
octachoron
CITAT (svennis @ 12-04-2011, 10:27) *
Jag har haft 125 st QE men ingen kvar.

Berätta mera, var hade du 125 st Queen Elizabeth?
Låter väldigt intressant...
Kajsa
Queen Elizabeth köpte jag många av när mitt rosintresse började, dom dog ganska raskt då jag satte dom i ett blåshål på min kalla framsida, många år sedan köpte jag nya och då valde jag ett skyddat läge på baksidan men dom frös bort där också.

Vad kul ingrids med din superros, den får du vara rädd om ! Svennis i din varma zon alla dog, vad hände ?

Jo den är hur läcker som helst !
svennis
Queen Elisabeth är fin! Vilka rosbuketter jag fick.. smiley_small_hug.gif
Viss känsla att gå bland höga rosor >1.40 m
Ca 4 x 10 m på bonnagår gott om jord
1970 hade den plantskolan 2 sorters rosor Nina Weibull o Queen Elisabeth
Har försökt att odla Queen Elisabeth fler gånger men den försvinnner, kanske meningen då.
Tack Kajsa för bilden.. blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon