lottapotta
Vi är begåvade med ett blåregn på husväggen i västerläge. I höstas läste jag att de ska beskäras ofta för att blomma bra. Vårt blommar knappt...

Hur gör man på bästa sätt nu? unsure.gif Det har ju en del år på nacken. Ska det klippas ner rejält? Tål det sådan behandling? Och hur mycket i sådana fall?

Hoppas någon här inne vet... smile.gif
Bengt i Särö
CITAT (lottapotta @ 12-04-2011, 12:12) *
Vi är begåvade med ett blåregn på husväggen i västerläge. I höstas läste jag att de ska beskäras ofta för att blomma bra. Vårt blommar knappt...

Hur gör man på bästa sätt nu? unsure.gif Det har ju en del år på nacken. Ska det klippas ner rejält? Tål det sådan behandling? Och hur mycket i sådana fall?

Hoppas någon här inne vet... smile.gif

Hej Lottapotta.
Man klipper bara årsskotten cirka 20-25cm från den gammla veden.
Det är svårt att förklara när man inte ser exemplaret,hoppas du förstår.[attachment=59716:img056_W...Sinensis.jpg]
lottapotta
CITAT (Bengt i Särö @ 14-04-2011, 01:15) *
Hej Lottapotta.
Man klipper bara årsskotten cirka 20-25cm från den gammla veden.
Det är svårt att förklara när man inte ser exemplaret,hoppas du förstår.[attachment=59716:img056_W...Sinensis.jpg]

Jag förstår, tror jag! Tack för svar!
Då var det inte så avancerat som jag trodde... tummenupp.gif
Bassam
Hej
Blåregn kan man beskära hela sommar på den här sätt :
1 Klippa inte grenar som du tycker att de ska klättra .
2 Klippa kvar grenar till 3- 4 gröna knoppar .

H:Bassam

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon