Busfröet är en ettårig växt 70cm hög
Så direkt på växtplatsplatsen, täck med ett tuntlager jord och vattna vid behov tills de har etableratsig.
vill ha sol men inga spesiela krav på jorden.
Åh! Äntligen ett kuvert på g!
Rosmarin
12-04-2011, 20:57
Jätteroligt Dragon!
Maggan H
13-04-2011, 07:24
Vad kul Dragon att höra från dig! Väntar med spänning!
pelargonfreak
13-04-2011, 13:14
Tack det har kommit fram, var för snabb och så, sådde i kruka men det är bara att slänga ut spännande
Jag har också fått fröna idag! Tack så mycket
Jag kommer nog att så inne i kruka för inte orkar jag vänta till mitten av juni.
/Anki
Visst ja, de måste i jorden också!!!
Maggan H
14-04-2011, 12:36
Tack, idag har jag också fått frökuvert! Tycker mig känna igen dem som vanligt.... Sår nog också i kruka, kan inte heller vänta!
Rosmarin
14-04-2011, 21:20
Tack så mycket för fröna som kom fram idag! Jag tror i alla fall att det var dina busfrön

. Ingen avsändare och ingenting skrivet på frökuvertet. Greta Garbo på frimärket. Fröna ser ut som minismå båtar. Jag har sått dem idag.
CITAT (Rosmarin @ 14-04-2011, 22:20)

Tack så mycket för fröna som kom fram idag! Jag tror i alla fall att det var dina busfrön

. Ingen avsändare och ingenting skrivet på frökuvertet. Greta Garbo på frimärket. Fröna ser ut som minismå båtar. Jag har sått dem idag.

Ja det var de. Jag missa att skriva på några men uppp täckte det men tydligen hittade jag inte alla som jag hade missat.
Rosmarin
15-04-2011, 20:38
CITAT (Dragon @ 15-04-2011, 06:54)

Ja det var de. Jag missa att skriva på några men uppp täckte det men tydligen hittade jag inte alla som jag hade missat.

Ingen fara! Jag lyckades alltså gissa rätt på tävlingens första del; "Från vem kommer detta busfrö?". Nu återstår bara att komma på vad det är för något.
Maggan H
17-04-2011, 20:47
Och nu gror dom! Inte en aning vad det är, detta ska bli spännande!
Här gror det också.....och precis som Maggan har jag inte den blekaste aning.
/Anki
Den är snnabbväxande växt och kommer ursprungligen från USA
Maggan H
18-04-2011, 07:13
CITAT (Anki V @ 17-04-2011, 22:26)

Här gror det också.....och precis som Maggan har jag inte den blekaste aning.
/Anki
Konstigt!

CITAT (Dragon @ 18-04-2011, 07:08)

Den är snnabbväxande växt och kommer ursprungligen från USA
Okidoki, har du den själv i trädgården om somrarna?
Nej men har planerat att hade det då jag tycker att den passar bra i min trädgård
Maggan H
19-04-2011, 17:07
Okej, ska bli kul att se vad det blir av dom! Växer och blir höga tydligen:
[attachment=59870:P4190012.JPG]
Den har mycke vaxskraft tydligen
Led dtråd
första delen i namnet antyder att den är söt och gul aktig i färjen men den har inte den färjen, andra dellen är benämning på olika växtere men benämmningen har inte jäte tydliga gränser för vad som är det eller inte.
Anki V och Rosmarin och Maggan H har gissat rätt.
Är det någon mer som vill gissa vad det är för busfrö? I såna fal får ni göra det snart för jag tänker berätta vad det är för något på söndag.
Det är Honungsört Latinskt namn Phacelia tanacetifolia som busfröna är
Maggan H
31-05-2011, 19:33
Och dom växer på bra i rabatten! Ska bli skoj att se dom blomma!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.