Full version: Stennies busfrö !
stennie
Ja mina odla vänner, nu ligger dom på lådan, lite sent men dock!!!
Kan ju sås med det samma, det blir nog inga blommor i år men desto större nästa år, en av mina favoriter i trädgården!

Lycka till, Stennie
Rosmarin
bravo.gif
Maggan H
Jiippiie! Har makat ut en del från lysrören så nu finns det plats!
Platinum
CITAT (stennie @ 12-04-2011, 20:41) *
Ja mina odla vänner, nu ligger dom på lådan, lite sent men dock!!!
Kan ju sås med det samma, det blir nog inga blommor i år men desto större nästa år, en av mina favoriter i trädgården!

Lycka till, Stennie

Flerårig då får man anta, direktsådd ute eller sådd i kruka inne? Om direktsådd ute så får du gärna informera mig och berätta vilken färg de får och hur höga de blir så jag kan placera dem så lämpligt som möjligt.
stennie
Jo men visst, det är en perenn.
Jag hade nog sått i kruka...men visst kan man så ute.
Men d PM:ar jag dig om storlek och färg...Fast den är nog rätt lätt att gissa!
Maggan H
Frökuvert nr 2 idag, jehoo! thanks.gif Sår bums! Stora frön som verkar liiite bekanta, men får fundera....
pelargonfreak
Nu har fröna kommit tackar, känner också igen dom bravo.gif
Peztis
Ja, de är lite bekanta, ser ut som förvuxna kummin! biggrin.gif
stennie
Grattis till Rosmarin som har gissat rätt ! blomma.gif bravo.gif
stennie
Grattis till Anki V som har gissat rätt! blomma.gif bravo.gif
Anki V
Jag är så glad! yahoo.gif

Den här växten har stått högst upp på min önskelista länge men jag har inte fått den att gro.

/Anki
Maggan H
Och min gissning var fel, så klart! devil.gif

Fast det känns som om jag vet vad det är...ligger o rullar runt på tungan.... whist.gif
Rosmarin
Tack så mycket Stennie! Den här har jag också velat ha ett tag. tummenupp.gif bravo.gif Det här ska bli roligt!
pelargonfreak
Kan inte vi också få veta storlek och färg ? confused.gif
stennie
CITAT (pelargonfreak @ 18-04-2011, 07:20) *
Kan inte vi också få veta storlek och färg ? confused.gif

OK kompiskram.gif men nu blir den nog lättgissad, bladverket ca 50cm, blomman(blekt gul) 2m+... naughty.gif
Maggan H
Yehoo! yahoo.gif
Anki V
yahoo.gif Det gror……och jag är så glad. yahoo.gif

Den här växten har jag försökt att så minst fyra ggr tidigare med frön från olika leverantörer utan att ha någon framgång. Jag önskar mig den verkligen men har aldrig sett den till försäljning

/Anki
Maggan H
Ingen grodd här än...
pelargonfreak
Var mitt andra gissning rätt ?
Platinum
Nu gror ett flertal här. Hur pass bör de växa till innan de kan skolas om?

Och när kan man sedan börja avhärda dem till uteliv? Här har precis alla perenner skolats ut i kallväxthuset och växer nu vidare under fiberduk.
Peztis
Här har i alla fall två grott - sådde inte hela frömängden, dock!
Maggan H
Efter inflyttning till värme har en grott, hoppas på fler!
pelargonfreak
En långskånk har kommit upp confused.gif
Peztis
Har ingen aning om fortfarande vad det är men fyra-fem stycken plantor är det i krukan i alla fall och det börjar bli dags att plantera om.

Stennie, måste ju bara berätta att nu idag såg jag att en av pelargonfröerna jag fick av dig har grott!!!!!!!!!! yahoo.gif

Så en stor smiley_small_hug.gif
stennie
Va' kul att det gror.... tummenupp.gif

Dom kan sättas ut nu, dom är inte så känsliga av sig...men dom blommar inte förrän nästa år!
Maggan H
Min är redan ute! I samråd med Riddarsporrar och Malvor.
Platinum
CITAT (stennie @ 19-05-2011, 15:03) *
Va' kul att det gror.... tummenupp.gif

Dom kan sättas ut nu, dom är inte så känsliga av sig...men dom blommar inte förrän nästa år!

Viska till mig vad de är för något, just nu står de i växthuset men jag vill inte gärna sätta ut dem i någon rabatt innan jag vet vad det är.
Maggan H
CITAT (Platinum @ 24-05-2011, 05:11) *
Viska till mig vad de är för något, just nu står de i växthuset men jag vill inte gärna sätta ut dem i någon rabatt innan jag vet vad det är.

Visk, visk.... *Jättevädd!*
stennie
CITAT (Maggan H @ 24-05-2011, 08:15) *
Visk, visk.... *Jättevädd!*

tummenupp.gif
Peztis
Vet du vilken färg?
stennie
Så vitt jag vet finns det bara en färg, blekt gul... confused.gif finns det andra?
Peztis
Mysko... har frön från detta från förut men inte såg de ut så....

Äh, jag blandar ju ihop den med Praktvädd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon