Hej.
Vet att jag inte är den förste med dåliga erfarenheter av detta företag, hade jag läst här före köpet hade beställningen aldrig blivit av. Hur som helst, vill ändå skriva av mig, känns som att man bör dela med sig av dessa erfarenheter så att andra slipper hamna i samma sits.
Jag och min sambo ville ge en samling fina lökar och fröer till våra vänner till deras födelsedag. Vi gjorde en beställning på 500-600 kr hos företaget Rosenlust (Zimtrade / Botaniska världen /Easyplant, företaget går uppenbarligen under många namn) i mitten av februari.
När vi gjort beställningen fick vi meddelandet att ett bekräftesemail skulle komma till den mailadress vi angivit. Detta mail kom aldrig. Efter tre veckor började vi undra och mailade dem då på info@rosenlust.se som är adressen de uppger på sin hemsida. Skrev att vi ville ha en bekräftelse på att de fått vår order och information om när den skulle levereras. Då vi inte fick något svar på detta mail skrev vi några dagar senare att då vi inte hört från dem, och inte ens visste om de fått vår order, så ville vi häva den order som eventuellt fanns. Bad dem också bekräfta att de mottagit våra mail. Inget svar på detta mail heller. Vi beställde sedan fröer och lökar från ett annat företag som levererade direkt utan problem.
NU, tre veckor efter att vi mailade Rosenlust för att avbeställa ordern (och nästan två månader efter att ordern gjordes) har vi fått tre fröpåsar i ett brev i posten, tillsammans med en faktura på 100 kr. Ingen information om resten av ordern, ingen respons på vår avbeställning. Att de inte skäms att behandla sina kunder såhär!
Jag har inga planer på att betala för dessa fröer, eller några lökar, utan kommer returnera dem. Förutsätter att företaget inte kommer att bråka om detta, då allt beror på deras egen usla kundservice. Kan bara konstatera att jag aldrig varit med om ett företag som på detta vis vägrar att kommunicera med sina kunder. (Kommer också maila Rosenlust en länk till detta inlägg, om någon från företaget läser detta är ni välkomna att berätta hur ni resonerar kring god företagssed!)
Alltså, en stor varning för detta oseriösa företag! Köp era växter någon annan stans och ha en härlig sommar!