Soie
Jag vet redan hur man infogar bilder i ett inlägg.
Men jag undrar hur man förminskar bilden i själva inlägget procentuellt, så att man fortfarande kan se full storlek om man klickar på den.
jag har lyckats en gång men jag har ingen aning om hur jag gjorde det tongue.gif

Tack på förhand
Andrea
Katten maja
Jag öppnar bilden i paint då jag inte har nått fotoredigeringsprogram och ändrar det där.
malcolm
* öppna bilden mha. paint (ingår i windows)
* välj bild högst upp på sidan
* ur rullgardinsmenyn som visar sig klickar du på ändra storlek/snedställ
* välj önskat procenttal
* när du är nöjd klicka på arkiv högst upp till vänster och spara som
* byt namn på bilden för att behålla originalet
* klart!
Soie
Tack för svaren, men jag uttryckte mig nog lite klumpigt smile.gif
Jag menade hur man lyckas göra miniatyrer här på forumet, jag har sett att många medlemmar (ex rådjurstråden under kategorin natur) infogar bilder i mindre format, det står tex reducerat 50%. Kan man bestämma detta själv eller måste man infoga länk till en miniatyr och sedan till originalbilden?
Piccante
CITAT (Soie @ 20-04-2011, 00:17) *
Tack för svaren, men jag uttryckte mig nog lite klumpigt smile.gif
Jag menade hur man lyckas göra miniatyrer här på forumet, jag har sett att många medlemmar (ex rådjurstråden under kategorin natur) infogar bilder i mindre format, det står tex reducerat 50%. Kan man bestämma detta själv eller måste man infoga länk till en miniatyr och sedan till originalbilden?

i forumet skalas stora bilder ned automatiskt till en mindre bild som du säger tex 50% av originalet. Du behöver inte göra något.

var kanske otydlig, du laddar upp bilden i inlägget så skalas den automatiskt och visas i full storlek när man klickar på den.
Soie
Ah okej för det var det som jag tyckte var mysko att den skalade ner lite hur den ville smile.gif så jag trodde man kunde påverka det på något sätt.

För de senaste bilderna jag lagt in i ett inlägg har blivit så fruktansvärt stora jämfört med den allra första bilden jag laddade upp... (den kanske helt enkelt var enorm)

Tack för svaren smile.gif
*Stintan*
Men man kan ju ändå inte lägga in hur stora bilder som helst utan oftast måste man förminska dom till lämplig storlek innan man kan ladda upp dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon