Anki p land
r den inte vacker!!
[attachment=59744:p.cotyledonis_.jpg]
Iren
h s fin! Kan frst att man blir beroende...
ingrids
Jo smile.gif
ohlson
En P.Cotyledonis ??
Eva i Skne
Grattis! bravo.gif Det r inte en sort som blommar i frsta taget.
Anki p land
CITAT (Eva i Skne @ 15-04-2011, 15:21) *
Grattis! bravo.gif Det r inte en sort som blommar i frsta taget.

Nej, jag har nog haft den i 5-6 r och haft knopp p den en gng frut men den torkade ihop innan den blommade s detta r frsta gngen jag ftt se egna blommor smile.gif
maramara
Vackraste pelargon jag sett !
omk
hh !!
Otroligt vacker; kritvit, med de sm, sm rosa (?!) stndarna och det ljusgrna i mitten ... wub.gif Pminner om skogs-stjrna, den, i mitt tycke, ALLRA vackraste blomman !

Tror att jag sjlv blivit liiite pelargonbiten sen i somras, speciellt de vita !!
Fick tag p ngra plantor som blommade, rikligt och konstant, frn maj till mitten av november, d det brjade sna - och de stod UTE ! Har ingen aning om vad det var fr sort, jo, vit ... giggle.gif Men det imponerade p mig och "bet" mig lite ltt !

Har inhandlat lite sticklingar (nja, ganska mnga faktiskt ... Maken tog sig fr pannan, undrar vad han menade ??? confused.gif ) fr av de plantor jag hade, har bara 2 verlevt vintern. sad.gif

(Aaahh, flina inte nu, jag r nybrjare ! tongue.gif )

S just nu rcker det att f DEM att trivas. Jag blir kanske nnu allvarligare biten framt sensommaren ...
aldo
Ja denna pelargon r speciell .

Denna vrvinter har min "cotte" inte blommat ....nnu .
Annars har den alltid blommat i januari .Beror troligen p lite fr varm vinterfrvaring denna vinter eller att hon vilar sig d010.gif

Malva15
Verkligen vacker! wub.gif
Malva15
CITAT (Anki p land @ 15-04-2011, 11:37) *
r den inte vacker!!
[attachment=59744:p.cotyledonis_.jpg]

r denna art svr att odla? Hur svalt skall den st vintertid? confused.gif
smuleborg
Ja, otroligt vacker. Vi har den ocks, men den har nnu inte blommat. Kptes som stickling frra ret. Den som vntar p ngot gott.

Hur vervintras den p bsta stt?

Vi (vet inte), chansade.
La Fleur
Jooo mycket vacker r den! wub.gif

Underbart med det rena vita, perfekt rosa nyans o frscht grn. Den skulle man velat ha p balkongen om sommaren... Men lste att den va svr s jag njer mig med att stirra p din bild flirting.gif
mamamaggan
FY skms p dig Anki !!! Visa s vacker pelargon .

S snygg ,s snygg !!!!
Anki p land
CITAT (Malva15 @ 10-05-2011, 08:49) *
r denna art svr att odla? Hur svalt skall den st vintertid? confused.gif

Tycker inte den varit svr. Fick den som stickling fr ngra r sen och den har sttt i kksfnstret under vintern. Ibland inne p sommaren ocks men oftast ute p verandan. Ibland har den tappat bladen vintertid nr det varit fr mrkt annars har den sett rtt kul ut som ett litet trd.

abbbe
Vad hftigt med en vackert blommande bonsaipelargon!
Anki p land
Den har sttt lite fr varmt och soligt nu s bladen har torkat och blivit lite rda men jag gillar stuket p den smile.gif
[attachment=60498:kotten.jpg]
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon