Anki på Öland
Är den inte vacker!!
[attachment=59744:p.cotyledonis_.jpg]
Iren
Åh så fin! Kan förstå att man blir beroende...
ingrids
Jo smile.gif
ohlson
En P.Cotyledonis ??
Eva i Skåne
Grattis! bravo.gif Det är inte en sort som blommar i första taget.
Anki på Öland
CITAT (Eva i Skåne @ 15-04-2011, 15:21) *
Grattis! bravo.gif Det är inte en sort som blommar i första taget.

Nej, jag har nog haft den i 5-6 år och haft knopp på den en gång förut men den torkade ihop innan den blommade så detta är första gången jag fått se egna blommor smile.gif
maramara
Vackraste pelargon jag sett !
omk
Åhh !!
Otroligt vacker; kritvit, med de små, små rosa (?!) ståndarna och det ljusgröna i mitten ... wub.gif Påminner om skogs-stjärna, den, i mitt tycke, ALLRA vackraste blomman !

Tror att jag själv blivit liiite pelargonbiten sen i somras, speciellt de vita !!
Fick tag på några plantor som blommade, rikligt och konstant, från maj till mitten av november, då det började snöa - och de stod UTE ! Har ingen aning om vad det var för sort, jo, vit ... giggle.gif Men det imponerade på mig och "bet" mig lite lätt !

Har inhandlat lite sticklingar (nåja, ganska många faktiskt ... Maken tog sig för pannan, undrar vad han menade ??? confused.gif ) för av de plantor jag hade, har bara 2 överlevt vintern. sad.gif

(Aaahh, flina inte nu, jag är nybörjare ! tongue.gif )

Så just nu räcker det att få DEM att trivas. Jag blir kanske ännu allvarligare biten framåt sensommaren ...
aldo
Ja denna pelargon är speciell .

Denna vårvinter har min "cotte" inte blommat ....ännu .
Annars har den alltid blommat i januari .Beror troligen på lite för varm vinterförvaring denna vinter eller att hon vilar sig d010.gif

Malva15
Verkligen vacker! wub.gif
Malva15
CITAT (Anki på Öland @ 15-04-2011, 11:37) *
Är den inte vacker!!
[attachment=59744:p.cotyledonis_.jpg]

Är denna art svår att odla? Hur svalt skall den stå vintertid? confused.gif
smuleborg
Ja, otroligt vacker. Vi har den också, men den har ännu inte blommat. Köptes som stickling förra året. Den som väntar på något gott.

Hur övervintras den på bästa sätt?

Vi (vet inte), chansade.
La Fleur
Jooo mycket vacker är den! wub.gif

Underbart med det rena vita, perfekt rosa nyans o fräscht grön. Den skulle man velat ha på balkongen om sommaren... Men läste att den va svår så jag nöjer mig med att stirra på din bild flirting.gif
mamamaggan
FY skäms på dig Anki !!! Visa så vacker pelargon .

Så snygg ,så snygg !!!!
Anki på Öland
CITAT (Malva15 @ 10-05-2011, 08:49) *
Är denna art svår att odla? Hur svalt skall den stå vintertid? confused.gif

Tycker inte den varit svår. Fick den som stickling för några år sen och den har stått i köksfönstret under vintern. Ibland inne på sommaren också men oftast ute på verandan. Ibland har den tappat bladen vintertid när det varit för mörkt annars har den sett rätt kul ut som ett litet träd.

abbbe
Vad häftigt med en vackert blommande bonsaipelargon!
Anki på Öland
Den har stått lite för varmt och soligt nu så bladen har torkat och blivit lite röda men jag gillar stuket på den smile.gif
[attachment=60498:kotten.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon