Christa
Är det någon som känner till eller har provat något enkelt plaststaket som man kan runt kökslandet?

Mitt i sommaren tror jag inte rådjuren anstränger så mycket för att kommat åt det odlade och tänkte sätta upp något enkelt med lite pinnar så att det inte bara är att ta för sig.

malcolm
Biltema har en slags kompostbehållare som även går att göra en inhägnad av, borde gå att förankra dem i markem mha. tex. tältpinnar.

Kompostbehållare, 530 l, 89:90:-, Mått: 88 x 68 cm. Byggd i stålnätverk med grön ytbehandling för rostskydd och för att smälta in i...

[attachment=59780:45_313_s.jpeg]
Christa
CITAT (malcolm @ 16-04-2011, 14:27) *
Biltema har en slags kompostbehållare som även går att göra en inhägnad av, borde gå att förankra dem i markem mha. tex. tältpinnar.

Kompostbehållare, 530 l, 89:90:-, Mått: 88 x 68 cm. Byggd i stålnätverk med grön ytbehandling för rostskydd och för att smälta in i...

[attachment=59780:45_313_s.jpeg]

Tack Malcolm! Har du testat den själv? Vi har delar av något liknande som staket på baksidan av huset men just den har tyvärr rostat väldigt mycket. Den har i och för sig stått där ett tag.

malcolm
Ja, jag har tre stycken som kompostbehållare och de har inte rostat efter tre säsonger, går ju enkelt att koppla ihop flera om man vill ha större eller ställa sektionerna på högkant om man vill ha högre. Lätt att plocka isär också och göra ett platt "paket".
Christa
CITAT (malcolm @ 17-04-2011, 12:47) *
Ja, jag har tre stycken som kompostbehållare och de har inte rostat efter tre säsonger, går ju enkelt att koppla ihop flera om man vill ha större eller ställa sektionerna på högkant om man vill ha högre. Lätt att plocka isär också och göra ett platt "paket".

Ja då kanske det är värt att prova. Vi får väl se om jag hittar något mer att jämföra med. Plast håller ju inte i evighet det heller.
KRT
Är det inte så att det rostar där lacken skadats eller fläkts av? Om man försöker hitta kompostgaller som fästs i varandra med plastbeslag i stället för metallspiraler borde det minska risken att skada lacken och därmed få rost på gallren....
Elinzon1-2
Hej.

På agilitytävlingar har jag sett otal inhägnader av just kompostgaller, men de som har lite större hundar kör en variant av pinnar som man sticker ner i marken. På pinnarna sitter det hakar som man fäster ett nät i. Färre delar som kan rosta, lätt att ta ned och högre höjd än kompostgaller. Lätt att öppna och stänga, men tyvärr vet jag inte var de säljs slap.gif

Skall på tävling på lördag, kan passa på att fråga då.

Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon