KRT
Undrar bara när man kan plantera ut pumpa-plantan? Det är en stor sort, tänkte slippa köpa pumpa till halloween i år, så jag är angelägen om att få ut den i landet så den har gott om tid att växa till och bli stor smile.gif

Jag var förresten lite tidig med försådden så den blommar redan, inne under extrabelysningen - är den då mer eller mindre känslig för väder och vind?
Åsa, mälardalen zon 2
Den blir mer känslig ju längre du odlat inne tycker jag och pumpa vill ha en jordtemp på runt +15C här i mälardalen brukar det innebära en bit in i juni
KRT
oj, ja då får den stå inne ett tag till....... Visserligen har vi haft trevligt väder på sistone, men jag tvivlar på att jordtemperaturen är SÅ hög än på en månad eller så smile.gif
Monaxe
Pumpan är nästan lika känslig som gurka, vill gärna ha varmt om fötterna. Om du ser till att den har gott om plats och bra näring kan den säkert vänta till jorden blir tillräckligt varm för uteplantering.
KRT
Dags för en omplantering då kanske. Och så får den stå kvar under extraljuset någon månad till.
Kanske kan bygga en tillfällig odlingsbädd i sten till den, i den varmaste delen av trädgården - det borde ge ett lite bättre microklimat och möjliggöra lite snabbare utplantering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon