skogsmulle101
Satte enmassa små plastkrukor röd chilipeppar 9/4 det har kommit upp i en kruka. En jätteliten. Har ingen lampa på dom utan stått mest i fönstret.

I vissa hade jag Kalksalpter i , de ksnke blev överdoserat. Jobbar med mineralgödsel så jag tog hem några kulor. Tillsatte PK 11-21 sedan.

för er som ännu inte vet så står;
N = kväve (mkt kväve i salpetern, typ 25%)
P = fosfor
K = kalium

Nu på morgonen såg jag som sagt att det tagit sig, men undrar bara om det är normal med lite över en vecka innan man ser att det rotat sig liv därnere. Tack för tips, första gången jag odlar.
Crazy4Flowers
De flesta chilisar tar ungefär en vecka på sig att gro, dom som är lite svårare tar lite längre tid på sig.
Åsa, mälardalen zon 2
Om du jobbar med mineralgödsel borde du väl veta att man ALDRIG blandar ner gödning till frön/sticklingar eller göder småplantor? Gödningen bränner sönder alla rötter som försöker ta sig ut, det bör vara näringsfattigt i jorden då frön gror och sticklingar och småplantor rotar sig.
GME
Stod och läste på en chilli frö påsen idag (kommer inte ihåg sorten men det var en ny ganska stor variant och stark) och på den stod det 2-3 veckor så det kan säkert variera en hel del beroende på sort.
PMK
-
PMK
De e väl från och med en veckas tid efter sådd ungefär och framåt du kan vänta dig att dem dyker upp, beroende på sort och frö osv! smile.gif Alla gror ju inte men de allra flesta bör göra det om du gjort rätt!

Ta de lugnt, håll fuktigt och gödsla för guds skull inte! ^^ Lycka till! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon