Susalusa
Jag är ute efter något som blommar i vitt under sensommar/höst. Som blir marktäckande. Läget är sol/halvskugga och dränerad jord, zon 1. Max höjd 20 cm.

Någon som har något förslag?
mojan
Vintergröna (Vinca) finns med vita blommor (vanligtvis är de blålila). Kan det var något?
KRT
Myskmandra?
Vet inte exakt blomningstid, men min blommar i stort sett hela sommaren.
Susalusa
CITAT (KRT @ 17-04-2011, 18:19) *
Myskmandra?
Vet inte exakt blomningstid, men min blommar i stort sett hela sommaren.

Läser att den trivs bäst i halvskugga och blommar maj-jun...? Skulle nog säga att jag har mer sol än halvskugga i rabatten. Men fin var den! Tack för tipset!
Susalusa
CITAT (mojan @ 17-04-2011, 17:57) *
Vintergröna (Vinca) finns med vita blommor (vanligtvis är de blålila). Kan det var något?

Tror tyvärr det är för mycket sol för att den ska trivas... Tack för tipset!
KRT
CITAT (Susalusa @ 18-04-2011, 09:32) *
Läser att den trivs bäst i halvskugga och blommar maj-jun...? Skulle nog säga att jag har mer sol än halvskugga i rabatten. Men fin var den! Tack för tipset!

Tror inte den är så kinkig, den står just nu en rabatt m sol fr förmiddag och tills den går ner och den blommar så fint så, blommar absolut längre än till juni, förmodligen har inte min planta läst ordentligt smile.gif

Kom iofs på att den står i vad som har varit ett trädgårdsland med lucker något fuktighetshållande jord, kanske därför den trivs trots allt?

Är det mycket torrt kanske någon slags timjan eller taklök kan vara något???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon