Jag har eventuellt möjlighet att köpa in mig på lite grus som föreningen ändå ska beställa för att hälla ut på de allmänna gångarna runt odlingslotterna. Slipper då betala transporten eftersom de ändå ska få det nerkört med lastbil.
Nu undrar jag om det räcker att bara lägga en fiberduk/markduk ovanpå jorden och sen lägga gruset ovanpå. Sen kanta med lite större stenar runt rabatterna eller något annan barriär mot planterningen. Eller måste jag ha bärlager etc efter konstens alla regler? Gruset är väl ca 0,5 - 1,5 cm i kornstorlek tror jag.
Jag tänkte både ha slingrande gångar samt ev. några pallkragar och grus däremellan, samt under en liten sittplats. Lotten är 117 kvm totalt. Ytorna som ska täckas är ca 45 kvm.
Kanske kan jag kombinera med betongplattor på vissa ställen.
Räcker det att lägga 4 cm grus eller hur tjockt ska man ösa på? Svårt att beräkna hur mycket som går åt eftersom jag inte vet exakt hur det ska bli.
Är det för jobbigt projekt med det tunga gruset? Täckbark vill jag inte ha som alternativ. I så fall då det dyrare fliset som jag har sett att Hasselfors garden säljer. Men det kanske blir ännu dyrare än gruset. Men kanske lättare i vikt och man kan köpa lite då och då.