calluone
Kan ni hjälpa mig?

[attachment=59829:Bild0205.jpg]

[attachment=59830:trad.JPG]
Huggorm
Trädet är nog en blommande alm. Busken är svårare, jag tänkte på tibast men det stämmer väll inte riktigt
calluone
CITAT (Huggorm @ 17-04-2011, 23:06) *
Trädet är nog en blommande alm. Busken är svårare, jag tänkte på tibast men det stämmer väll inte riktigt

Jaa.. Hmm är det alm där blomsterknopparna ser ut som brända popkorn ungefär innan de slår ut? Helt runda och mörka/svarta?
Huggorm
CITAT (calluone @ 17-04-2011, 23:12) *
Jaa.. Hmm är det alm där blomsterknopparna ser ut som brända popkorn ungefär innan de slår ut? Helt runda och mörka/svarta?

Popkorn som inte poppat kan man säga, klotrunda knoppar som är nästan stora som ärtor och mörkt färgade
calluone
CITAT (Huggorm @ 17-04-2011, 23:15) *
Popkorn som inte poppat kan man säga, klotrunda knoppar som är nästan stora som ärtor och mörkt färgade

Just precis. Tack smile.gif
Anna-Karin Lundberg
Busken som blommar är väl en rhododendron, en sån där med små blad. Vissa skulle nog kalla den azalea, men den fälleri nte bladen på vintern. Jag kan inte rhododendron så bra, så jag kan inte säga arten.
Aqvakul
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 18-04-2011, 07:35) *
Busken som blommar är väl en rhododendron, en sån där med små blad. Vissa skulle nog kalla den azalea, men den fälleri nte bladen på vintern. Jag kan inte rhododendron så bra, så jag kan inte säga arten.

Azalea - absolut!
calluone
Okey! Tack. trodde inte de var så tidiga med att blomma. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon