Zepplina
Premiär för två nya paralella rabatter! confused.gif Bor i zon 4/5 på "en öppen leråker", ständig blåst och mycket sol. Gården är gammal och jag har en idé om gammal bondromatik. Gillar färger och kontraster. Har en ytterligare fråga... vi har en ful övervuxen gammal dammig infiltration, som jag gärna vill försköna rolleyes.gif Men hur och med vad? Helst inte hjärtberginia... Mycket tacksam för tips och trix smiley_small_hug.gif !
kerstin z5-6
Pion, lo"jtnandshjarta,iris,akleja,kungsljus,lammora,nepeta,liljor,bolltistel,vallmo
,getrams,mfl klarar al;la laget,zonen mm.
Zepplina
Tack för tips! Härligt med flera alternativ att välja på... Pion är något jag velat ha , men fegat ang. soliga läget - jag trodde de trivdes i skugga. Tack än en gång.
kerstin z5-6
Sorry stavning ej svenskt tangentbord idag smile.gif
Om du tittar pa min profil-ikonen- med kameran =gamla album ser du en del del perenner i lerjord i zon 5 Vasterbotten dar..kan jag ha dem kan du! Det finns massor att valja pa!!
HelenN
Solhatt, Vallmo, Praktbinka är ju superbra för det läget.
Zepplina
tummenupp.gif Toppen! Ännu fler härliga sorter att välja på! Höjd o färgprakt!
Stort tack för tips.
Platinum
Dagliljor, nävor, malvor fungerar också bra och som marktäckare trivs revsugan alldeles strålande.
Zepplina
Suveränt! De finns i annan rabatt sen tidigare, så kan bli plus med att de kommer igen. Lååånga stora rabatter - så gott om plats! Spännande med revsugan som ännu är obeprövad! Tackar o niger för tips thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon