Full version: Svalört...igen
ray
Hjälp!

Svalörten tar helt över min trädgård.

Finns det ingen som har ett tips på hur jag får bort den?

Raymond Lützhöft, Trelleborg
zaaritha
Synd att du ej tycker om dem!
Vackra blommor!
Så--hur du ska slippa dem?
Vet ej!
Välkomnar alla slags växter hos oss!
Anna-Karin Lundberg
Jag vet inte vad för slags trädgård du har - men min är lite vildvuxen och inte så formell. Först när jag såg alla blad komma upp började jag ändå rensa, men nu har jag bestämt mig för att låta bli.
Svalörten blommar fint i knallgult tidigt på våren, bladen är klargröna, låga och utan taggar eller otäck doft. När andra växter börjar växa till så har svalörten slutat blomma och bladen förvinner. Det funkar OK för mig så det får vara så. När jag gräver, kanske för att plantera, så plockar jag bort alla "potatisar" från svalörtens rotsystem, men det är så långt jag sträcker mig. Man ska välja sina fiender.
*Stintan*
Har aldrig bråkat med svalörten utan har blivit glad av att se dom i mängder i trädgården varje vår.
amaira
Puttar upp denna till MissLeia.
MissLeia
CITAT (amaira @ 30-04-2011, 09:20) *
Puttar upp denna till MissLeia.

000.gif

Får man bara namn till saker så går allt lättare! yes.gif Jag gillar läget och tycker om dom istället!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon