Full version: Växthus inredning
Kamilla_I
Jag har funderat över mitt växthus, det är ca 17 kvm och jag har ett bord och två stolar, samt några hyllor i målat armeringsjärn.
Jag är inte alls nöjd över min inredning, och skulle hemskt gärna vilja se hur ni har det i era växthus så jag får lite inspiration.

Hyllval, möbelval, placering mm. U name it! Jag vill se allt tummenupp.gif
KatteLatte
Vi skall bygga växthus nu.

Tänkte ha någon skön trädgårdsfåtölj i ena hörnet så man kan sitta själv i en myshörna tidigt på säsongen.
rosita
Så här ser det ut hos mig på våren:

18 mars 2008 012.jpg

Hyllorna är specialbeställda och uppsatta med konsoller från Willab.

18 mars 2008 011.jpg

Senare på sommaren har jag stora hinkar på golvet med tomater, paprika, melon och lite annat.

Växthuset 30 maj.jpg

Kamilla_I
Rosita, vilka smidiga hyllor du hade!! Superfint i växthuset hade du också!!!
Jag funderar på att beställa just hyllkonsollerna från Willab, för jag är så less på mina armeringshyllor, och det känns som om dom inte alls passar in nono.gif
Peztis
Rosita, hur stort är ditt växthus? Det är ju alltid så svårt att avgöra på bild...
rosita
CITAT (Peztis @ 19-04-2011, 18:53) *
Rosita, hur stort är ditt växthus? Det är ju alltid så svårt att avgöra på bild...

10 m2 och jag insåg direkt att det blev lite för litet, jag skulle vilja ha dubbelt så stort dunno.gif
Kamilla_I
CITAT (rosita @ 19-04-2011, 20:42) *
10 m2 och jag insåg direkt att det blev lite för litet, jag skulle vilja ha dubbelt så stort dunno.gif

10!!! det såg myyyycket större ut tummenupp.gif
Peztis
Trodde också det var större men blev tveksam, därav frågan... smile.gif
Anja Danmark
Sådan ser mit ud, inden planterne overtager det hele:

[attachment=59912:lille_69.jpg]

Og sådan så det ud for et par dage siden - planter over det hele, men stadig plads til en kølig drink:

[attachment=59913:lille_drivhus.jpg]

mvh
Anja
rosita
CITAT (Anja Danmark @ 20-04-2011, 22:02) *
Sådan ser mit ud, inden planterne overtager det hele:

[attachment=59912:lille_69.jpg]

Og sådan så det ud for et par dage siden - planter over det hele, men stadig plads til en kølig drink:

[attachment=59913:lille_drivhus.jpg]

mvh
Anja

Ser jättehärligt ut! Hur stort är ditt växthus?
Anja Danmark
Det er 20,7 m2 - et Tropic Plus fra Willab Garden.

Det var ret dyrt - men jeg bruger så meget tid derude, at det er alle pengene værd...

Jeg har tænkt mig at prøve at bevare noget siddeplads derude i år - spændende om det lykkes for mig!

Sådan så der ud for ½ time siden:

[attachment=59929:4.jpg]
Kamilla_I
Så fint du har Anja!!
Jag har en sittplats, men stör mig på hur jag ska möblera med hyllor och möblemang för att få det funktionellt, jag hoppas på fler bilder biggrin.gif
Karin i Småland
De där hyllorna från Willab blir stekheta av solen och värmen...det gick inte att ha krukor ståendes direkt på dem för krukorna kokade helt enkelt.
Man bör nog lägga t.ex lite lecakulor eller singel/sand under krukorna.
Dessutom torkade krukorna ut bara på några timmar.
Det är mina erfarenheter av dessa hyllor....köpte aluminiumhyllor på Ikea istället (tror de heter "Omar".
Foton finns på hyllorna på min hemsida
http://www.karinsvaxtverk.se/vaxthusbilder...varbilder_1.htm
Anja Danmark
Hej Karin -

det er ikke denne jeg har: http://willabgarden.se/vaxthus.asp?AvdID=493

men denne udgave: http://willabgarden.se/fullpost.asp?AvdID=...9398&page=1

hvor planterne står på plastbakker, og der er ikke noget problem med varme fra dem.

Men jeg kan godt forestille mig, at de andre bliver varme i solen - der er det nok en god idé med et underlag af en slags...

Jeg bruger dem også kun i starten af sæsonen til småplanterne - jeg fjerner bakkerne, når jeg er færdig med at plante ud i bede og krukker.

[attachment=59961:5.jpg]

Kamilla_I
Karin, de där hyllorna såg onekligen perfekta ut!!
Jag tror vi har liknande växthus, ditt är modellen bredare, så jag antar att hyllorna skulle passa perfekt i mitt glädjehus också biggrin.gif

Vad har ni för erfarenhet att ha trä i växthus? Alltså trähyllor?
Fördelar, nackdelar??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon