Full version: möjligt?
aram22
hej jag har odlat tomat och dem har grot för 5 veckor sen frågan är när ska man omplantera dom tilla andra krukor??. går det bra att plantera dem tillsamans i en stor kruka 3 st . mvh aram:)
malcolm
Jag hade tre tomatplantor i denna och det gick bra.

[attachment=59860:Bild003.jpg]
Eva i Västerås
15-20 liter per tomatplanta behövs om det ska bli riktigt mycket tomater.
merlin68
Jag planterar i 10 liters hinkar - alla sorter även starkväxande heirloom. Vi får massar av tomater varje år, tror viktigast att är ge dem tillräckligt med vatten och inte för mycket gödning heller för då blir det en massa blad och färre blommor. Har odlat tomater i mer än tjugo år och aldrig använt mig av större krukor än 10 liters. SKulle jag sätta 3 st i samma kruka skulle det nog bli en 25-30 liters balja.
malarmaster
kör också med hinkar 10-15 l . men jag tror att frågan gällde omskolning o det görs när det andra bladparet kommer o då planterar jag i 0,5 liters kruka , en planta i varje kruka o använd bra jord,själv kör jag yrkesodlarjord med leca o långtidsgödning. när plantorna är 25-30 cm planterar jag över till hink med samma jord, Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon