Katarina B
Hej!

Har egentligen en massa småfrågor om trädgården men jag börjar med den mest akuta!!!
Hur skyddar jag mina tulpaner som blir sönderätna? Det blir som hål mitt i bladen 0,5-2 cm i diameter och i de västa fallen äts bladen strax ovanför jordytan så hela bladet lossnar! Jag har byggt(!) ett stängsel av hönsnät och täppt till så inte harar eller rådjur ska kalasa men nu verkar det vara någon liten insekt som tar sig för stora friheter... samma problem förra året och och då trodde jag att lövhögen låg kvar för länge men i år fanns ingen lövhög. I värsta fall äts blomstänglarna också sönder sos.gif
Är det någon mer som har haft samma problem? Såpavatten?
mejram
Samma problem, men ingen lösning, tyvärr... De har klarat sig relativt bra i alla fall, hål på ungefär hälften av bladen. Min gissning är att det är snäckor som vaknat till liv här, dem har vi gott om på sommaren.
Bassam
Hej
Det är (tvestjärtar) Kanske, försöka skaka grenarna efter att lägga täck under dem , du kan se larvar , du kan spreja stark dem på vatten sen du kan samlar dem och sen du kan använda såpvatten.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon