Full version: syrener
Danne031
Hej, frra vren satte vi ett antal 1-riga syrener. Rnnan de sitter i tcktes med markduk och tckbark, fr p ena sidan r det grsmatta och p andra sidan av rnnan en ng, allts massvis med vxtkraft som vill inkrkta wink.gif

Nu undrar jag hur syrener skjuter rotskott om man sger s..
Frhoppningen r att de sprider sig och blir en ttare hck. Nu str plantorna cirka 50cm, allts riktigt glest. Kommer det verhuvudtaget rotskott i r? Min fundering r huruvida jag ska lta markduken ligga kvar och fylla p med tckbark, eller om jag ska ta bort duken och fylla med bark s att rotskotten fr fritt spelrum..
sa, mlardalen zon 2
Syrener brukar vxa mycket dligt de 3-4 frsta ren fr att sedan stta fart, r det vanlig bondsyren brukar de med tiden skjuta bra mycket mer rotskott n man nskar. S nej jag tror inte hcken blir tt denna sommar men den kommer bli det med tiden.
Danne031
S det bsta r antagligen d att lta markduken ligga kvar tar jag det som..det r inte s att det kommer skott en decimeter ifrn plantan, som jag tar kl p genom att ha markduk.

Ska man gdsla ngot frresten?
sa, mlardalen zon 2
lt markduken vara kvar, och ingen gdsel till en ung hck bara MASSOR av vatten regelbundet och du br brja vattna NU.
Danne031
Okej tack fr det =)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon