Red Top
Hittade denna "kloka" fundering på twitter i morse:

Facebook asks what I’m thinking. Twitter asks what I’m doing. Foursquare asks where I am. The internet has turned into a crazy girlfriend.* @ImTracyMorgan
Hustle Man

Hur känner ni själva?

[attachment=59886:firefoxgf.gif]

* Övers.: Facebook frågar vad jag tänker. Twitter frågar vad jag gör. Foursquare frågar var jag är. Internet har förvandlats till en galen flickvän.
Anki på Öland
Fördelen är väl att man slipper svara Internet och kan ändå fortsätta älska varandra.... wink.gif
*Stintan*
Jo visst är jag beroende av internet men inte av den anledningen. Vet inte ens vad Twitter o Foursquare är för något blush.gif

CITAT (Anki på Öland @ 20-04-2011, 09:39) *
Fördelen är väl att man slipper svara Internet och kan ändå fortsätta älska varandra.... wink.gif

Den va bra giggle.gif
Huggorm
Nog är det så. Undrar hur mitt liv skulle ha blivit om jag fötts i en tid då inte internet funnits. Antingen hade jag väll haft ett riktigt liv, eller så hade jag gett upp för länge sedan och skjutit mig.
Red Top
CITAT (*Stintan* @ 20-04-2011, 09:44) *
Jo visst är jag beroende av internet men inte av den anledningen. Vet inte ens vad Twitter o Foursquare är för något blush.gif

Du missar nog inte något. Twitter är fullt av människor, som hasplar ur sig vad de gör just nu, som svar på frågan "What's happening. Själv är jag där framförallt för att följa intressanta inlägg från div organisationer och politiker, och givetvis nära och kära. smile.gif

Foursquare är ett av flera ställen där man stup i kvarten talar om var man är. Oftast har man länkat ihop alla tre ställena, eller fler, så att det sker automatiska uppdateringar. wink.gif

Själv gör jag inte så. Kan inte tänka mig att det skulle vara intressant för någon att veta var jag är. Däremot gillar jag att följa ungarnas resande kors och tvärs.

En klar fördel! tummenupp.gif giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 20-04-2011, 09:47) *
Nog är det så. Undrar hur mitt liv skulle ha blivit om jag fötts i en tid då inte internet funnits. Antingen hade jag väll haft ett riktigt liv, eller så hade jag gett upp för länge sedan och skjutit mig.

Jag är väldigt glad och tacksam att det inte fanns internet under min uppväxt och att mina barn inte hade tillgång till det förrän dom närmade sig 20-årsåldern.
malcolm
Jag kan bara konstatera att internet tar upp alldeles för mycket av min tid, tid som jag borde ägna mig åt annat.
Meriona

bravo.gif Den var toppen!

Dessutom så kan man skylla allt på Herr Internet utan att få det minsta dåligt samvete.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon