Då var det dags igen. En missad klase hade slagit ut, och 7 till outslagna rök med en gång, här är tydligen nolltolerans.
CITAT (strandskatan @ 21-04-2011, 16:25)

Har du ingen balkong eller skyddat ställe ute du kan ha den på? Den ska ju tom klara några minusgrader (måste vänjas försiktigt i skugga och vindstilla förstås). Verkar ju jättetråkigt att klippa blommorna. Jag vet förstås inte var du bor, landet är avlångt... jag bor i zon 1 och har satt ut både jakaranda, olivträd och bägarlönn på terrassen, under tak.
Balkongen i söderläge här i Uppsala är blåsig, solig och utan skugga. Är rädd att det skulle bli lite av en chock för den att gå dit från hörnet i det lugna sovrumsfönstret i norr. Skulle den klara sig där? om den fick vänja sig långsamt under fiberduk?
Den är ju lite otymplig och vältbenägen, byggde en bambuställning och lindade upp den för några år sen så nu är den en massiv grön pelare, drygt en meter hög och skittung med hög tyngdpunkt. Den var ju en söt liten stickling med bara två blad för bara sex år sen.
CITAT (Crazy4Flowers @ 21-04-2011, 21:12)

Jag får göra samma tar bara blommorna och låter blomsporren sitta kvar. Nu är det många hoyor som är på gång att blomma det är så kul, tar kort innan jag tar bort dom. Linearis har dock gått rätt bra för min sambo.
Så jag är inte ensam om problemet. Jag sparar också skaften på blomklasarna. Funderade på att flytta den till köket, men fick protester på att den skulle skymma hela fönstret och lukta där också.