Full version: jordärtskocka
catski
Hej!

Snälla hjälp mig vad ska jag göra?
Jag har 1kg jordärtskockor-bianca som jag köpt och förvarar i kylskåpet och är mycket glad över.Nu kommer jag inte få ordning på platsen där dom skall bo på i tid- min fråga är kan jag ställa upp en dubbel pallkrage och stoppa ner dom där? och kanske plantera om dom jag vill ha kvar i höst till sin rätta plats.
Och en till helknäpp fråga - köpte 10 sparris plantor på trädgårdsmässan i Älvsjö den 26 mars, vad ska jag göra med dom? (dom ligger också i kylskåpet)för jag har inte heller fått iordning platsen till dom!...om dom nu lever.
Hmmm skäms lite för jag planerat så dåligt men allt är inte mitt fel då jag väntar på min bror med grävmaskin.. confused.gif
vicky-g
Du är optimist, inget att skämmas för. rolleyes.gif Jag drar alltid upp för mycket plantor och köper för mycket frön och står förvirrad och undrar om jag inte har mer plats någonstanns.

Skockorna klara mycket. Jag hade några när jag bodde i hus som jag tänkte flytta till nästa hus jag skulle hyra. Vips gick företaget vi skulle hyra av i konkurs och vi hade två veckor på oss att hitta nytt. Det blev lägenhet och ingen plats att odla. Skockorna fick flytta till min mamma och eftersom hon inte hade plats att gräva ner dem i trädgården så fick de bo i hinkar och stora krukor. Där bodde de hela sommaren växte bra och blommade till och med. Blev till och med en lite blygsam skörd till hösten. Sparade utsäde och satte ner i jorden efter det.

Så de borde leva bra i pallkrage odling en sommar.

Sparrisen vet jag tyvärr inget om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon