Full version: Syren - Reflexa
star k
Igår satte jag min första syren! Äntligen blev det av.... Det blev en Reflexa - hängsyrén som jag fastnade för. Har planterat den och hoppas platsen blir bra. Den får söderläge hela dagen - någon skuggtimme när solen passerar en stor björk - hoppas det funkar? Ville nämligen ha den just på denna plats intill uppfarten vid huset och tanken är att den såsmåningom ska "dölja" vår fula elstolpe.....
Någon som kan syrenen och kan ge mig lite bra-att-veta thanks.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Syrener behöver man inte fjäska med om du grävde en rejäl grop, blandade den befintliga jorden med lite jordförbättring och löste upp ev. rotsnurr så är det bara massor av vatten du behöver ge den regelbundet medans den etablerar sig
star k
Tack! Jodå en rejäl grop och det blev både jordförbättring samt lite sand, eftersom jorden är ngt lerig just där - om det nu är till nackdel för syrener..... Vatten ska den få rejält under sommaren så det blir väl en fin hängsyrén med tiden då utan fjäsk rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon