Full version: Logga in automatiskt
rosita
Hur gör ni för att logga in automatiskt? Förr kunde jag det utan att behöva skriva lösen och användarnamn, men efter avbrottet för omarbetning av Odla, så funkar det inte längre!?
*Stintan*
Prova att kryssa i den lilla rutan om automatisk inloggning nästa gång du loggar in.

Se också till att du har rätt Odla-adress, den är ändrad till http://forum.odla.nu Med den gamla adressen funkar det inte riktigt som det ska på forumet.
Red Top
Jag kryssar i rutan "Logga in automatiskt" när jag loggar in. Den finns till höger om inloggningsraderna.

För mig fungerar det utmärkt, även nu sedan sidan omarbetats. smile.gif

Senfärdig, som vanligt. Stintan hann först.
*Stintan*
giggle.gif för en gång skull hann jag först.
Gossen Ruda
Fast tidigare kunde man vara inloggad flera dagar i sträck men nu räcker det att webläsaren stängts av så måste man logga in på nytt. Det är dock en säkerhet mot spammare.
rosita
CITAT (*Stintan* @ 21-04-2011, 07:37) *
Prova att kryssa i den lilla rutan om automatisk inloggning nästa gång du loggar in.

Se också till att du har rätt Odla-adress, den är ändrad till http://forum.odla.nu Med den gamla adressen funkar det inte riktigt som det ska på forumet.

Tack! Jag hade kvar den gamla Odla-adressen på Favoriter och där funkade det inte, trots att jag kryssade i Logga in automatiskt. Nu har jag ändrat till en nya adressen och det funkar!
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2011, 08:48) *
Fast tidigare kunde man vara inloggad flera dagar i sträck men nu räcker det att webläsaren stängts av så måste man logga in på nytt. Det är dock en säkerhet mot spammare.

Det stämmer nog inte riktigt. Jag behöver nästan aldrig logga in på nytt, och jag stänger av datorn minst en gång varje dygn. smile.gif
Aqvakul
nytt IP-nummer (mobilt bredband, eller bytt dator) brukar betyda ny inloggning...
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 21-04-2011, 09:20) *
nytt IP-nummer (mobilt bredband, eller bytt dator) brukar betyda ny inloggning...

Inte för mig. Har haft mobilt bredband i flera år. Men.....
jag kanske har tumme med makterna. giggle.gif
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 21-04-2011, 09:30) *

Icke, det är ren och skär könsdiskriminering. Var är DO?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2011, 08:48) *

Stänger av flera gånger om dagen men behöver aldrig logga in på nytt av den anledningen så det där stämmer inte.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 21-04-2011, 09:37) *
Stänger av flera gånger om dagen men behöver aldrig logga in på nytt av den anledningen så det där stämmer inte.

Stämmer för mig.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2011, 09:41) *
Stämmer för mig.

Då har du kanske inte tillåtit cockies för Odla.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 21-04-2011, 09:45) *
Då har du kanske inte tillåtit cockies för Odla.

Inga spärrar, vare sig på Odla eller i IE. Det räcker med att jag stänger ner fliken med Odla så blir jag utsparkad.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2011, 10:07) *
Inga spärrar, vare sig på Odla eller i IE. Det räcker med att jag stänger ner fliken med Odla så blir jag utsparkad.

Dom tycker nog att du behöver specialbevakas ninja.gif

Myosotis
Jag har mobilt bredband och måste oftast logga in på nytt, men inte alltid. Det är precis likadant som det var innan forumet gjordes om.
Margith
Om det nu är nån tröst Gossen Ruda, så är det exakt likadant för mig som för dig numera.
Så könsdiskriminering kan det inte vara flirting.gif
Gossen Ruda
CITAT (Margith @ 21-04-2011, 10:13) *
Om det nu är nån tröst Gossen Ruda, så är det exakt likadant för mig som för dig numera.
Så könsdiskriminering kan det inte vara flirting.gif

Skönt. biggrin.gif
Huggorm
CITAT (Red Top @ 21-04-2011, 09:30) *

Är du säker på att du får nytt ip hela tiden då? När jag hade Tre:s mobila fick jag det, och fick logga in igen varje gång, men nu när jag har telenors mobila förblir jag inloggad
Red Top
CITAT (Huggorm @ 21-04-2011, 10:58) *
Är du säker på att du får nytt ip hela tiden då? När jag hade Tre:s mobila fick jag det, och fick logga in igen varje gång, men nu när jag har telenors mobila förblir jag inloggad

Jo, jag får nytt varje gång. Kanhända att samma upprepar sig av ren slump, men jag har testat i andra sammanhang. Då får jag definitivt nytt nummer varje gång jag sätter igång datorn.

Har haft telenor hela tiden. smile.gif
Whiskuchi
CITAT (Aqvakul @ 21-04-2011, 09:20) *

Det förklarar varför jag måste logga in på nytt varje gång jag åkt mellan jobb och hem med datorn.
Huggorm
CITAT (Red Top @ 21-04-2011, 12:56) *
Jo, jag får nytt varje gång. Kanhända att samma upprepar sig av ren slump, men jag har testat i andra sammanhang. Då får jag definitivt nytt nummer varje gång jag sätter igång datorn.

Har haft telenor hela tiden. smile.gif

Skumt. Det verkar vara en del slump i inloggningen här på odla.
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2011, 10:07) *

Det var ju just det jag "gnällde" över i Supportavdelningen när jag av någon anledning inte kunde logga in alls på Google Chrome som jag normalt använde. Fick då använda IE och fick logga in på nytt så fort jag vände datorn ryggen. Efter ett par veckor funkade det helt plötsligt med GC igen och nu har jag inte behövt logga in mer än någon enstaka gång sen dess.

Ska kanske tillägga att jag bara har mobilt bredband, telia.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon