Full version: Termometer/hygrometer
Davidoff
Jag har en personvåg som är uppkopplad på wifi till internet (withings) och frågar mig naturligtvis var man hittar en termometer/hygrometer som löpande skickar data till internet så man kan plocka upp kurvorna på sin iPhone eller iPad (eller i nödfall på min pc).
Nån som har tips?
/D
GME
Hej !

Kanske en väderstation, klimat minne eller data logger, alla samlar in datat du önskar. Det kluriga i sammanhanget är att hitta en apparat som antingen har medföljande programvara som stödjer uppladdning till internet eller att det finns tredje parts mjukvara som kan behandla insamlad data och ladda upp det till internet allternativt att du fjärransluter till din internetanslutna dator.

Här finns mycket godis och information
Safecast
Davidoff
Hm, där fanns en del kul saker! Tack!
/D
Davidoff
Nån som hittat nåt liknande under det senaste året? :-)
Själv tycker jag det är ofattbart att ingen uppfunnit något liknande. Det närmaste jag kommer är baby-övervakaren från Withings. Den håller koll på temperatur och luftfuktighet, men har även video och en massa annat, så priset är tyvärr 2 800 kr... :-(
/D
kerstinbern
Gå in på www.temperatur.nu forum, de är experterna!
Davidoff
Förvånar mig över att temperatur.nu inte har något att tillägga.
Finns det verkligen ingen enkel lösning? Affärsidé? Hur många skulle inte vara intresserade av en simpel produkt för en tusenlapp? Ofattbart att de stora (Oregon etc) inte nappat på detta...
HAllanO
Jag har hittat iGrill (med wifi) och iCelsius (tyvärr med sladd). Håller med om att det är märkligt att ingen ren termometer med wifi.
Ingen annan som hittat något?
malcolm
Kan det här vara nåt?

http://www.clasohlson.com/se/Väderstation/Pr363242000
Ally
Eller det här, £68

http://www.weather-station-products.co.uk/...lay-with-logger

"This temperature station can record up to 50,000 sets of data and transmit them via the wireless USB receiver (included) to your PC.
Recording intervals can be set at 1, 5, 10, 15, 30 minutes or 1, 2, 3, 6 hours. So recording every 1 minute would give you 34 days worth of data before a download was required"

Wow, jag vill ha! Visste inte innan jag läste ditt inlägg ;-)

Sökte på "weather station for greenhouse", det kommer upp en hel del

Det här var ännu bättre, $70, man kan t.o.m. "Create your own custom alerts to notify you by e-mail or text message if the temperature or humidity measurements exceed your defined range."

http://www.greenhousecatalog.com/product/w...on/thermometers
oliv
Den här var också intressant: man sätter i ett sim-kort, och den har inbyggt 3g-modem.

sms-temperaturlarm

Enda nackdelen är priset...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon